Gaat het fout? Bloeding..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 6 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zag vanmorgen ineens een bruin plekje in m'n slipje en na verder checken was het slijmerig/bruinig bloed.
    Niet zo gek veel.
    Na anderhalf uur zag ik niets meer, maar nu 2,5 uur later zijn de bloeddruppeltjes die ik afveeg met toiletpapier helderder rood van kleur.
    Ik heb geen pijn in m'n buik, maar ben wel ontzettend bang dat het mis gaat/is!
    (Afgelopen maandag een termijnecho gehad en de verloskundige dacht 5 weken zwanger)
    Ik heb de verloskundige gebeld en ze gaf aan dat als het echt mis zou gaan/zijn ik het echt wel in m'n buik voel, buikpijn krijg.
    Dit heb ik nu niet.
    Afwachten dus en ik probeer positief te denken, maar ben verschrikkelijk bang!!

Kan dit het begin zijn van een miskraam?
    Of komt dit wel vaker voor en kan de zwangerschap nog wel goed aflopen?
    En wat kan ik op het moment/nu zelf doen? Heb geen pijn, alleen enorme onzekerheid.

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Mirre,

Het klinkt niet direct als dreigend miskraam, omdat je geen menstruatieachtige krampen erbij hebt. We zien wel vaker dat je iets bloedverlies kan hebben in de zwangerschap. Soms wat bruin (oud bloed), soms een beetje helderrood. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan na harder drukken op ontlasting, sporten, hoesten, geslachtsgemeenschap...
    Op dit moment kan je vervelend genoeg alleen maar afwachten.
    Nou meid, duimen dat het hierbij blijft en dat je geen krampen krijgt!

Groetjes, Lonneke

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je Lonneke voor het antwoord.
    We duimen heel erg en hopen dat het met een sisser afloopt en dat de zwangerschap intact blijft.

Deel Deze Pagina