Hoogte baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Minie79, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Het hartje was goed te horen, maar ze kon mijn baarmoeder niet goed voelen. Ze twijfelde tussen twee hoogtes; ik geloof S+3 of N-3. Het kwam er in ieder geval op neer dat ze niet goed kon voelen of hij net boven het schaambeen of net onder mijn navel zat. Ze gaf aan dat het wel vaker voorkwam en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze wil me over twee weken terug zien. Ze zei nog wel dat ik strakke buikspieren en een hoge navel had...

    Als ik er langer over nadenk komen er toch wat vragen boven. Hoe kan het dat ze het niet goed voelt? Hoe hoog hoort het normaal te zijn en wat houden de verschillen in; groeit het in het laagste geval niet goed? Ik ben nu bijna 16 weken zwanger.

    Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi minie,

    Bij een jonge zwangerschap kan je soms de baarmoeder neit zo goed voelen, daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn; de baar moeder kan iets naar achter gekanteld liggen, misschien heb je wat meer vetweefsle op je buik. De baarmoeder moet ongeveel halverwegen je navel en schaambotje komen. Je hoeft je geen zorgen te maken anders had de verloskundige wel stappen ondernomen.
    Groetjes imke
     
  3. Minie79

    Minie79 Lid

    8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Dank je voor je antwoord. Ik dacht het zelf ook wel, maar ging me toch een beetje zorgen maken.
     

Deel Deze Pagina