Gewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manyi, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Dit zit me toch echt helemaal niet lekker.
    Vanmiddag ben ik weer bij de vk geweest daar stond ik de pc dat ik 1.62 ben en 84 kg weeg.. Klopt als een bus.
    Nu zei ze dat ik overgewicht heb en daardoor maar 4 tot 8 kilo aan mag komen tijdens de hele zwangerschap.
    Hier maak ik me echt druk om dat is toch bijna niet haalbaar?
    Gewicht baby, birsten, placenta etc..
    Ik zit er gewoon van te stressen.
    Zijn er hier meerdere dames met overgewicht en hoe doen jullie dat dan?
    Want betekend eigenlijk dat je af moet vallen om niet boven die 8 kilo uit te komen.
    Word hier hartstikke onzeker van

2. Mama7

Mama7 Lid

19 nov 2012
    70
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    Als je het mij vraagt is die verloskundige een beetje gek. Overgewicht is niet goed, maar volgens mij is 12 kg aankomen gemiddeld of je nu te zwaar bent of niet.
    Niet druk maken hoor en gewoon van je zwangerschap genieten.

Groetjes

3. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Daar heb ik echt nog nooit van gehoord
    de ene komt veel aan en de ander heel weinig tot niks
    gemiddeld kom je 12 en een halve kilo aan volgens mij

4. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Meestal kom je wel wat minder aan met overgewicht.
    Ik heb meer overgewicht en was in totaal maar drie kilo aangekomen.
    Maar dat komt ook omdat ik in het begin heel misselijk was.
    Misschien is vier tot acht kilo een richtlijn bij jouw gewicht.
    Ik zou me er niet te druk om maken.
    Als je normaal eet zou ik me niet te druk maken!

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ze geeft aan wat mooi zou zijn om aan te komen..... tja is het meer dan is het jammer. ik had ook overgewicht alle drie de keren maar minimaal aangekomen (rond de 8 kilo) en was t meteen weer kwijt. maak je er niet te druk om, je hoeft er niet voor op dieet. wat voor iedere zwangere geldt eet gezond en je hoeft niet voor 2 te eten.

6. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Dank jullie voor de reacties :)
    Ik heb wel weleend eetbuien hoor maar probeer elke dag goed mijn fruit en melkproducten en vezels binnen te krijgen lukt ook :)
    Ben mijn zwangerschap in gegaan met 84 kilo veel misselijk geweest dus op een gegeven moment 81 nu weer 84.
    Tuurlijk hoop ik dat het niet de spuigaten uit gaat lopen met mijn gewicht maar ik wil lok niet nog 19 weken bang zijn voor mijn gewicht.
    Echt bedankt voor jullie reacties

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou ik weeg wel meer als dat maar dat nog nooit gehoord! Ik krijg wel wat extra vaak bloedonderzoek vanwege het gewicht (suiker schildklier enz enz)

8. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ze vinden het fijn als je het aankomen zo beperkt mogelijk kan houden, maar als je gewoon normaal "gezond" eet dan weet je voor jezelf dat het aankomen niet van bijv snoepen komt

9. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu al ruim 8 kilo aangekomen en dat was volgens de gynaecoloog helemaal niet zo veel. Als ik maar geen 25 kilo meer weeg bij 40 weken, dan is het prima. Ik vind het ook moeilijk (altijd geprobeerd maat 40 niet voorbij te gaan, opgegroeid met een moeder die obsessief met haar gewicht omging) maar probeer het nu echt een beetje los te laten. Stressen is slecht voor je kindje!

10. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Stressen is zeker slecht voor het kindje.
    Als ik veel stress heb ga ik altijd meer eten....
    Maar het zal allemaal wel goed komen :)

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nou, hier al 13kg aangekomen. Nee, het is niet goed, je merkt het overal aan!
    Ik eet gezond, met af en toe eens iets lekkers. Beweeg goed. Kan er weinig aan doen.
    Maar het klopt, er wordt geadviseerd om niet meer dan 10kg aan te komen als je (in mijn geval ernstig) overgewicht hebt.

12. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel een beetje een vreemde opmerking van je vk :( ... Ik heb normaal dan geen overgewicht maar ik ben nu bijna 39 weken zwanger van de tweede en al 21 kilo aangekomen :$, in mijn eerste zwangerschap 24 kilo :$:$, mijn vk heeft er nog nooit een opmerking over gemaakt. Ik kan er ook weinig aan doen, ik heb natuurlijk wel eens een eetbui en kan vanwege rug/bekken klachten al lange tijd niet meer sporten of goed bewegen maar verder kom ik 'gewoon' veel aan :( iedereen is anders...
    Probeer te genieten, stressen is niet goed en zonde ;)

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik woog 85 toen wij de Mmm ingegegaan zijn, door alle hormonen en medicatie 92/93 toen ik zwanger raakte. Dus ook een te hoog BMI. Mijn verloskundige heeft hier nooit wat van gezegd hoeveel ik aan 'mag' komen. In totaal was ik met 40 weken 15 kg aangekomen, nu 2,5 week na de bevalling zijn er al weer 12 kg af.

Als je gewoon gezond eet, af en toe beweegt is er niks aan de hand. En lijnen mag zoiezo niet als je zwanger bent, dus gewoon lekker gezond leven komt alles goed! :)

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik heb ook overgewicht maar de vk zei dat als ik normaal zou eten ik heus niet extreem veel aan zou komen en zij zich er dus niet druk om maakten.
    Wel gaf ze aan dat ik niet, omdat ik zwanger ben, maar mag eten wat ik wil wanneer ik daar zin in heb (a la 3x per week mac bijv)
    Maar dat lijkt me ook niet meer als logisch...

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben ook 1.62 en ben met 77 kilo begonnen en op 87 geeindigd (41.4 weken) De verloskundige heeft niets over mijn gewicht gezegd terwijl ik ook met overgewicht begon. Ik ben de eerste 20 weken niets aangekomen, door veel te bewegen en normaal te blijven eten. Daarna dus nog 10 kilo aangekomen, maar het meeste in de laatste weken (vooral vocht) En nu, 2 weken na de bevalling ben ik weer 77 :D dus tuurlijk is het goed om niet onnodig aan te komen, de vetreserves hebben we immers al :p, maar ja, je lichaam kun je niet sturen. Gezond eten, goed slapen, veel water drinken en lekker bewegen is het belangrijkste :) Niet te druk om maken hoor! Heeft toch geen zin..

16. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Dankje voor jullie reacties :)
    Veel bewegen lukt helaas niet i.v.m behoorlijke rugklachten..
    Probeer wel zo veel mogelijk lopens te doen etc maar sport verder niet.
    We gaan wel zien dan hoeveel ik aan ga komen.
    Probeer me in elk geval niet telkens aan de lekkere honger toe te geven :)

17. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer je niet al te druk te maken meid! Ik liep bij mijn eerste zwangerschap bij de Vk en daar moest ik me ook steeds wegen. De gyn heeft me nog geen een keer op de Weegschaal gezet.

Het is toch wat het is hè? Ik denk dat niemand 30kg wil aankomen... ;)

18. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik was tijdens mijn zwangerschap 25 kilo aangekomen. Ik was na de bevalling gelijk al 11 kilo kwijt. De rest is er ook vanzelf afgegaan.
    Het ligt ook aan de hoeveelheid vruchtwater en hoe groot je kindje is.

19. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Door de hormonen was mijn bmi ook te hoog. Het enige wat de vk zei is dat ik daardoor bij elke controle een echo krijg om de groei van de baby te volgen en in de loop van de zwangerschap een controle voor suiker.

20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb ook overgewicht, ben nu zo'n 13 kg aangekomen... heb nog van niemand gehoord dat dit teveel is... Ja, de fysio vind het soms wat aan de hoge kant... maar de vk vind het prima en ik ben er zelf ook tevreden mee... schijnt nu vaak wat meer aan te komen... zien we dan wel weer... ben een beetje "zo min mogelijk aankomen tijdens de zwangerschap moe"... wat je overal hier op zp tegen komt haha ;)

Deel Deze Pagina