Hallo Webcareteam, Een vraag aan jullie: Mijn ouderschapsverlof is afgelopen per 1 oktober, volledige periode verbruikt. En zou ik nu weer 40 ipv 32 moeten werken. Echter ben ik al sinds mei ziek thuis met zwangerschapsgerelateerde klachten. Mijn werkgever geeft echter aan dat het UWV slechts voor 32 uur aan hen betaald. Hoe zit dit? Eerder hebben jullie aangegeven dat mijn zwangerschapsverlof wordt bepaald op de periode voorafgaand aan mijn ouderschapsverlof. (=referteperiode) Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.
Beste Myself82, Rot voor je dat je ziek bent en nog niet kunt werken. Je hebt geen ouderschapsuren meer en zou weer voor 40 uur aan werk moeten. Je werkgever geeft aan dat UWV maar 32 uur uitbetaalt. Je kan de beslissingsbrief over je Ziektewet-uitkering vinden in Mijn UWV op uwv.nl. Daar vind je hoeveel je krijgt, de berekening hiervan en wat je kan doen als je het niet met de beslissing eens bent. Heb je nog vragen? Dan kan je altijd contact op te nemen met 0900 9294. De collega die je aan de lijn krijgt, kan je dan verder helpen. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare