Beste lezer, Momenteel ben ik 31 week zwanger. Op 5 november gaat mijn verlof in. Ik werk voor een schoonmaakbedrijf via een uitzendbureau. Ik heb een zwangerschapsverklaring naar zowel het schoonmaakbedrijf als het uitzendbureau gestuurd. Dit is rond de 23e week van mijn zwangerschap gebeurd. Maar wie vraagt dan het verlof aan? Het uitzendbureau of het schoonmaakbedrijf waar ik voor werk? En kan het dan kloppen dat ik nog niets gehoord heb? Ik zie graag een reactie tegemoet. Vriendelijke groet
[FONT="]Beste MissyC,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Als je loon wordt betaald door een uitzendbureau, is het uitzendbureau je echte werkgever, niet het schoonmaakbedrijf. Daarom moet het uitzendbureau de zwangerschapsuitkering (WAZO) aanvragen. Dat kunnen ze acht weken voor je uitgerekende datum doen, dus in de 32e week. [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Je geeft aan dat je nu 31 weken zwanger bent. Ze zijn dus nog niet te laat! Als het goed is krijgen wij volgende week de aanvraag binnen. Zodra die is ontvangen, sturen we binnen vijf werkdagen naar je werkgever én naar jou een ontvangstbevestiging. Heb je die dan nog niet ontvangen? Neem dan even contact op met het uitzendbureau.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Actuele informatie over de WAZO-aanvraag vind je hier.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Ik wens je alvast een fijn verlof![/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Robert [/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]