Ik ben al een paar keer op deze site tegengekomen dat je voor de Xplory eigenlijk geen reiswiegje nodig hebt omdat de wandelwagen volledig plat kan. Hierdoor kan je jezelf een hoop geld besparen en dat is natuurlijk niet verkeerd bij een wagen van 1100 euro... Maar, werkt dit nou echt? Ligt het kindje dan wel comfortabel en is het echt net zo goed als een reiswiegje? Als iemand een plaatje heeft van het zitje als wiegje,heel graag!
Hoi Merijn, Wij zijn gisteren bij de Stokke Xplory wezen kijken en hij kan niet helemaal horizontaal. Scheelt niet veel hoor. Persoonlijk vind ik voor de eerste maanden een reiswieg toch ook wel een velig idee, liggen ze toch een beetje beschermd tegen de buitenwereld. Wij zijn trouwens verkocht, wat een super wagen. Prijs is 890 euro incl. reiswieg!
Ik vond hem ook geweldig..maar sinds vorige week niet meer.. Heb in real life bewonderd..en gewandeld..en vond het een onstabiel ding.. Dus voor mij geen stokke meer..wel heel jammer want vond het een heel gaaf ding!
Ik dacht hij op zo'n 1100 euro kwam incl. reiswieg, maar dat valt dus mee? Ik heb inmiddels wel begrepen dat het stoeltje altijd een kleine helling (van 10%) blijft houden, maar dus wel vlak is voor het ruggetje en de heupjes. Die helling zou gunstig zijn voor de ademhaling.
Wij hebben ook de stokke, maar wel met wiegje! Het is volgens mij ook beter voor het ruggetje/heupjes, want je kindje ligt echt niet helemaal plat in het zitje..... Het ruggetje/heupjes lijken me toch belangrijker dan wat het meer kost! Maar ik vind bv ook dat de maxi cosi echt alleen maar als autostoel gebruikt zou moeten worden, wij hebben dan ook geen adapters! ff een tip, de prenatal geeft zowiezo kortingsbonnen als je de wagen daar koopt, maar eens in de zoveel tijd geven ze ook 20% korting op alles. Dit is dan op een zaterdag, erg druk maar wel de moeite waard! Misschien staan ze ook wel op marktplaats, maar dan moet je wel opletten dat je het nieuwe model hebt! De levertijd op een stokke is maar een week dus je kan nog even afwachten. Ik heb hem ook pas met 30 weken besteld! Suc6 Tabitha
Mmm jammer net op de site van Prenatal gekeken: Mama Mazzeldagen 2007 * De 20% korting geldt voor de gehele collectie met uitzondering van de merken Bugaboo, Stokke, Medela, Avent, Zwitsal en alle boeken Ach ja we hebben nog even om te sparen!
Ze zijn dus niet gek bij prenatal of wie weet zit er helemaal niet veel marge op die dure merkproducten.
Als ik jou was, zou ik eens bij een Babydump ofzo kijken. Zij hebben altijd wel goede aanbiedingen, zoals complete kinderwagen voor minder geld dan bij Prenatal en dan nog eens een autostoel erbij kado.
Stokke zal nooit ergens in de aanbieding zijn, omdat dat de producent dat zelf niet toestaat. De winkels worden hier op gecontroleerd. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor mutsy. Het ligt dus niet aan prenatal dat stokke uitgezonderd wordt van een aktie. Groetjes Inge
De Prenatal in Nijmegen geeft dus vaak WEL 20% op echt alles. Dit is namelijk een franchiser. Afgelopen mamamazzeldagen gaf hij ook op de stokke 20% korting! (Verder vind ik het eigenlijk maar een verschrikkelijke prenatal)
Wij twijfelen tussen de stokke xplory en de quinny buzz. Voordeel van de xplory is dat ie wat hoger is maar minder mooi dan de buzz.. Iemand nog meer voor een nadelen?
Wij hebben het wel op de stokke gekregen hoor bij de prenatal! Terwijl wij hem die week ervoor hadden besteld, we zijn gewoon terug gegaan, want als we de aanbetaling hadden laten zitten en hem opnieuw zouden bestellen zouden we nog goedkoper uit zijn..... Maar gelukkig waren ze zo vriendelijk bij de prenatal om alsnog die korting te geven!
@amaranta: het grootste nadeel van de buzz vind ik dat hij zo slecht in de publiciteit komt, zeker het model van 2007. Ik ben vandaag bij prenatal geweest en ben helemaal om hoor, was een gave wagen is de Xplory! Het is gewoon een hip en opvallend ding en ik denk dat ik de enige ben in dit durp die er straks mee loopt.
Volgens mij vielen de spullen van stokke buiten de 20% mama mazzel dagen En dat is niet alleen op zaterdag, maar do, vr en zaterdag. Sommige filialen ook nog zondag
je hebt inderdaad geen reiswiegje nodig, want de baby-inzet volstaat omdat deze er op ontworpen is. Stokke is van origine een bedrijf dat erop gericht is ergonomisch verbeterende meubels te ontwikkelen (mensen met rugklachten e.d. kunnen speciaal ontworpen stoelen aanschaffen die de gewrichten e.d. ontlasten). De reden waarom Stokke toch een reiswieg heeft geintroduceerd is omdat de markt erom vroeg. Ze hebben hem eerst in een uitgebreide versie geintroduceerd, t.w.; inclusief dikke slaapzak en extra dekentje dat ook voor een gewoon wiegje is te gebruiken. prijs was toen 950 euro (zonder luiertas = 95 euro en parasol = 40 euro). nu hebben ze hem 'uitgekleed' d.w.z. goedkoper 850 euro, maar dan alleen met een soort dekje, geen deken en geen slaapzak. nu heb je overigens niets meer te kiezen, want je koopt hem gewoon compleet in de laatste versie / uitvoering. wiegje krijg je er dus bij! mijn ervaringen met de wagen zijn trouwens perfect; hij is stabiel, rijdt heel erg soepel, is klein inklapbaar (mee geweest op autovakantie op de voorstoel), perfect verstelbaar in restaurants; je hebt een wagen en kinderstoel ineen! alles is goed demontabel voor de wasmachine, de verbindingen zijn degelijk en sterk en mocht er iets mee zijn, dan kun je er zeker van zijn dat Stokke een perfecte klantenservice heeft! Oja, nog een hele belangrijke; het is een ontlasting voor je rug dat je kindje heel hoog kan zitten / liggen, alle andere kinderwagens maken dat je veel te veel moet bukken!