Hoi dames, Ik ben benieuwd naar gebruikservaringen van de Bykay draagdoek! Ik zag ook dat er verschillende maten zijn zelf ben ik 1.68 en heb (normaal) een slanke taille dus dan zou ik uitkomen bij een S maar mijn vriend zou hem ook weleens willen dragen kunnen we dan het beste voor de M gaan of is hij dan bij mij weer te groot? Groetjess!!
wij hebben er een gekregen in een m, maar mijn vriend, erg slank, maar 1.90, krijgt hem met geen mogelijkheid rond. Ik zou zeggen: beter wat stof overhouden dan zo'n duur ding kopen als je er niets aan hebt. Nu is het bij ons niet erg, want er staat een of ander infantiel plaatje op, dus veel dragen zullen we hem sowieso niet. Maar goed, da's een ander verhaal. Volgens mij heb je meer aan een flinke lap effen stof die je op maat kunt maken. Goedkoper ook nog.
Ik wil m ook gaan kopen. Maar via de site kun je er eerst 1 voor een paar weken huren. Ik ga dat eerst doen. Even kijken hoe het bevalt en dan pas 1 kopen.
Ik heb m ook! Fijn ding! Maar we maar een paar weken gebruikt, toen hij wat groter werd vond ik t niet lekker voor mn schouders
Als je wat stof over houdt, kun je dat gewoon wel 'wegmoffelen' ergens, of je knoopt 'm zelfs nog eens. Beter dat, dan te weinig hebben. Dus ik zou zelf zeker voor M gaan.
Te groot is geen ramp hoor. Zelf een draagdoek van een lappie stof maken wel, daar moet je echt voorzichtig mee zijn. De draagdoeken van Bykay zijn rekbare draagdoeken, die dragen erg fijn als je kindje nog licht is maar uiteindelijk wordt het vrij zwaar. Wanneer dat is hangt af van je kindje en jezelf, hier met een maand of 5, ik ken iemand die met een maand of 9 nog zonder problemen rekbaar droeg. Een alternatief is een geweven draagdoek. Die zijn een stukje duurder en lastiger te knopen. Zelf heb ik mijn ByKay klaarliggen om de baby in het begin mee te dragen, het voelt zo lekker zacht aan. Een rekbare doek kun je altijd nog kopen als het dragen je bevalt. Als je vragen hebt, PB me maar. Oh en ze zijn ook goed tweedehands te verkrijgen.
Over het knopen van een geweven draagdoek: ik vind 'm niet per se lastiger knopen, hoor. Ze zijn wel wat duurder, maar daar staat tegenover dat je er veel langer mee kunt dragen en je er ook mee op je rug kunt dragen. Met een rekbare doek kun je alleen buikdragen en dan tot een maand of 9. Aan je ticker te zien, beval je begin maart. Je hebt dan precies het voorjaar en de zomer voor de boeg. Dan is een rekbare doek wel heel warm omdat je drie lagen over het kindje moet doen voor de stevigheid. Een geweven doek is ten eerste vaak dunner en ten tweede hoef je maar een laag over je kindje te doen. Geweven doeken vind je oa bij www.babybij.nl Home - Welkom bij Dragen & Zo | Dragen enzo - draagdoeken en meer www.justcarry.nl op draagdoek.startpagina.nl - Alles over draagdoeken vind je nog veel meer links.
Bedankt voor de reacties dames ! Het gaat mij voornamelijk ook om de eerste maanden dat ik het kindje dicht bij me wil dragen .. Ik heb een maatje M besteld idd beter wat over dan te weinig en dan kan manlief de kleine ook dragen Ik ben uitgerekend in februari en zie de lente van Nederland niet echt als reden om voor een dunnere stof te gaan zulk mooi weer is het niet de laatste jaren en anders kleed ik m'n kindje wat cooler nogmaals bedankt voor de reacties !!!
Ik heb ook een bykay voor het begin. Daarna wil ik een geweven doek gaan kopen en ik heb een ergonomische drager. Ik heb ook nog een bykay te koop, wel een roze, hoef er niet veel voor te hebben. 2 Bykay's heb ik niet nodig.
Ik lees even mee, wil ook gaan dragen en ben in juni uitgerekend. Ik hoop in ieder geval op de negenmaandenbeurs meer info te vinden en de verschillende doeken te kunnen zien.
Even een vraagje, misschien weten jullie het.... De bykay denim variant is dat ook van zachte rekbare stof? Het lijkt mij meer steviger. Heb hem nog nergens in het echt kunnen bewonderen... Misschien heeft één van jullie hem?