Even mijn hart luchten hoor. Al enige jaren loop ik met een veel te hoge bloeddruk, voornamelijk mijn onderdruk is erg hoog. Gisteren tijdens het onderzoek in het ziekenhuis was de bloeddruk 164/104 Bij beide zwangerschappen ben ik met 38 ingeleid vanwege de te hoge bloeddruk. Eigenlijk is het dus al vanaf 2007 aan de gang. De klachten die ik heb zijn hartkloppingen, extreme moeheid, benauwd, duizeligheid, flauw vallen, migraine etc etc. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik maagverkleining laten doen, ik woog namelijk 130 kg en we hoopte dat door het afvallen de bloeddruk misschien zou verlagen. 1,5 jaar lang nergens last van gehad en ik was blij. Helaas toen mijn lichaam stabiel was kwam de hoge bloeddruk weer terug Achteraf gezien was mijn lichaam gewoon zo druk bezig met afvallen dat het geen tijd had om zich te focussen op die hoge bloeddruk. Nu inmiddels alweer bijna een jaar onder controle bij de Cardioloog, verschillende onderzoeken gehad, bloeddruk kastjes, hart kastjes, urine onderzoeken, bloed onderzoeken en ga zo maar door. De cardioloog kan echt geen oorzaak vinden. Nu ben ik doorgestuurd naar de Internist en deze heeft mij wederom bloed laten prikken, urine laten controleren en zit ik momenteel ook weer aan een 24 uur bloeddruk meter kastje vast. Vanmorgen was de bloeddruk weer 156/99. Gisteren kreeg ik al wat uitslagen en op zich zag mijn bloed er goed uit alleen was mijn Natrium te laag en zat ik op het randje van bloed armoede. Nou is dat iets van nu want uit eerdere bloedonderzoeken was te zien dat ik dat niet eerder had dus dat kan ook de oorzaak niet zijn. Al verschillende medicijnen geprobeerd, Perindopril, Amlodipini, Betablokkers, Sevikar maar om één of andere vage reden stoot mijn lichaam dat na een maand weer af, het werkt dus even een paar weken en dan krijg ik extreem last van bijwerkingen. Ik ben er zo klaar mee, word echt moe van het moe zijn. Ben 32 jaar en lig in de avond om 21.00u nock out te slapen, ik word echter in de ochtend niet uitgeslapen wakker, de moeheid is momenteel echt extreem. Ik kan in de middag zo uren slapen maar ik wil daar gewoon niet aan toe geven. Voorheen deed ik sporten tijdens het afvallen, ik was bezig met hardlopen en deed aan bootcampen, dat is momenteel ook niet mogelijk omdat gebleken is uit een fiets test dat als ik mij inspan de bloeddruk dus nog hoger word en dat is niet goed. Ik zit dus nu maar aan de yoga om toch de spieren wat in beweging te houden. Laatst met de avond vierdaagse van de kinderen moest ik 2 dagen afzeggen omdat het lichamelijk gewoon niet ging. Ik voel mij net een oude oma. Het frustreert mij enorm dat er gewoon geen oorzaak kan worden gevonden. Het is toch niet normaal dat iemand op 32 jarig leeftijd erbij zit alsof ze een oma van 80 is? Maar goed 8/8 krijg ik dus alle uitslagen van de rest van de onderzoeken en dan word er een behandelplan opgesteld. Hoop zo dat ik mij dan weer beter voel want ik word hier echt depressief van. Het vervelende ook nog is dat mensen om mij heen ( niet de mensen die echt weten hoe het is ) het niet snappen en denken dat ik mij aanstel ofzo '' Joh, ga ff lekker slapen en dan voel je je vast weer beter '' '' Kom op, zo'n jonge meid kan toch nog niet moe zijn '' Anyway, sorry voor het lange verhaal. Moest het gewoon even kwijt.
Ben je wel eens getest op schildklier problemen? Dat kan ook heel rare klachten veroorzaken, bij te traag: niet afvallen, continue moe zijn, maar ook de hartkloppingen etc Kl*te voor je zeg
Ben je al een keer gecheckt op vitamine b12 tekort? Dat geeft ook de meest vreemde en uiteenlopende klachten endorfine je maagoperatie kan het maar zo zijn dat je vitamine b12 niet opneemt en je een behoorlijk tekort kan hebben.
Vitamine B12 is gecheckt en die was gewoon prima. De rest van de vitamines waren ook gewoon goed. B12 te kort heb ik wel gehad in het eerste half jaar tijdens het afvallen maar dat is toen recht getrokken met tabletten. Dus nu weer gewoon goede waardes. Schildklier hebben ze ook vorige week (weer) getest en die was ook prima. Heb laatst 9 buisjes bloed in moeten leveren dus weet niet wat ze allemaal getest hebben maar denk wel veel
Bijnieren/feochromocytoom? Kan ook oorzaak zijn. Maar wellicht is dat al uitgezocht met alle bloedonderzoeken. Hopelijk komen ze er snel achter wat het is.
De nieren waren ook prima. Het viel hem alleen wel op dat ik weinig urine aanmaak had. Ik moest 2 x 24 uurs urine inleveren en dat was erg weinig wat ik had ingeleverd. Ik moet dus sowieso meer drinken maar hij zag geen gekke waardes aan de nieren, dat is hoogstwaarschijnlijk iets wat ik mijzelf heb aangeleerd ( weinig plassen )
Bijnieren produceren hormonen, hebben ze die ook wel meegenomen. Feochromocytoom produceert stofjes als noradrenaline en epinefrine wat kan zorgen voor hoge bloeddrukken en bijbehorende andere symptomen. Maargoed het lijkt mij ook wel iets wat ze wel al uitgesloten hebben bij 'onverklaarbare' hoge bloeddruk. Een kennis had dit ook, voelde zich al jaren ziek, zwak en misselijk en ook hoge bloeddruk. Uiteindelijk bleek ze dus feochromocytoom te hebben. Dus vandaar dat ik even reageerde hier. http://www.med-info.nl/Afwijking_ENDOCRINOLOGIE%20-%20Bijnierafwijkingen%20-%20feochromocytoom.html
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik zal als ik de 8ste de volledige uitslag krijg het eens navragen. Neem het in ieder geval wel mee in het gesprek. Bedankt voor de tip. Nu je het over hormonen hebt, ik ga ook eind van dit jaar stoppen met de pil, mijn man laat zich in augustus helpen zodat we de pil ook uit kunnen sluiten. Verschrikkelijk van die kennis zeg, weet precies hoe die gene zich voelde. Is echt heel frustrerend als er geen oorzaak te vinden is.
Wat ontzettend rot. Ik heb zelf geen ervaring met jouw klachten en zou geen idee hebben wat het kan zijn, maar hopelijk wordt er snel een oorzaak gevonden zodat jij straks gewoon weer kan leven zoals een 32-jarige zou moeten.
Misschien niet wat je wilt horen, maar zou het iets psychisch kunnen zijn? Ik herken je klachten; snelle hartslag, hoofdpijn, duizelig, 'sterretjes' zien, vermoeidheid... Ook ik heb verschillende tests gehad, waar niks uitkwam. Uiteindelijk puur toevallig met een collega gepraat, hij is psychiater, en hij kwam tot de conclusie dat het gerelateerd is aan een angststoornis. Misschien is dat iets om over na te denken?
Denk niet dat het iets psychische is. Laat ik het zo zeggen, er is niet iets in mijn leven gebeurd wat dit kan veroorzaken. Heb ook geen angst stoornis ofzo. Denk dat het in mijn geval helaas iets erfelijks is, mijn moeder heeft het namelijk ook. Bij haar weten ze ook niet de exacte oorzaak te vinden. We wachten maar gewoon even de afspraak op 8/8 af.
Dat durf ik zo eerlijk gezegd niet te zeggen. Sorry De arts gaf aan dat de waarde niet laag was dus ik ga er dan vanuit dat dat gewoon klopt.
Ik weet niet hoe ik op mn telefoon een link moet plakken, maar in mijn NOS-app stond een artikel vandaag: Vlechtwerkje in je hals werkt tegen hoge bloeddruk. Moest aan dit topic denken, miss kun je het opzoeken en lezen en heb je er wat aan in de toekomst.
Maar je bent aan de pil zeg je? Dat zou zomaar eens de boosdoener kunnen zijn. Wat onwijs rot voor je, ook dat mensen om je heen je niet serieus nemen, echt heel stom.
Nee eet zelden drop, toevallig vorig week na maanden weer een dropje. Ik weet namelijk dat als ik dat eet dat ik dan hartkloppingen krijg dus dat heb ik zo goed als verbannen. En thee eigenlijk alleen heel saai bosvruchten, citroen of gewoon. Dat vroeg de internist inderdaad ook. Wist ook niet dat al die kruiden theetjes dat konden veroorzaken, weer wat geleerd @rocketscience : Ik hoop het, eind van het jaar stop ik daar mee dus fingers crossed dat dat het dan is. @Liekje81 Bedankt voor de tip, ik ga straks eens even kijken naar dat vlechtwerkje.
Het zou kunnen dat je overgevoelig bent voor bepaalde kruiden. Het is een long shot hoor, maar ik ken iemand die ontzettende hartkloppingen krijgt van rode pepers bijv.
Te lage suikerwaarde voor wat jouw lichaam gewent is? Het zou alles behalve de hoge bloeddruk kunnen verklaren. Ook voor het afvallen omdat je dan meer schommeling hebt kan je toen ook al klachten hebben gehad. Ik bedoel dan de variant waar je wel last heb van lage suikerwaarde zonder dat er spraken is van diabetes.