het nutteloze dingen topic.....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Voor iedereen die het gevoel heeft dingen te (moeten) doen die nutteloos zijn/voelen.

Voor mijn werk ben ik verplicht een cursus te volgen. 2x pw een ochtend. Op zichzelf niet erg, mits we er ook maar iets van zouden leren, maar: het geen we leren gaan we niet in de praktijk gebruiken. Iedereen werkt op de oude manier, met het examen moeten we uiteraard laten zien dat we het kunnen, daarna mogen we het ook gewoon allemaal vergeten en op de oude manier blijven werken.....Aldus onze bazin. Het is alleen voor de CAO verplicht.

Uiteraard vergeet ik dus constant hoe ik het geleerde moet doen, omdat we het niet kunnen oefenen in de praktijk, we hebben het materiaal er niet voor, wordt ook niet aangeschaft, het is dus echt puur voor de examens, door iedereen is dit al aangegeven, dat dit niet werkt, dat het nutteloos is, maar NEEEEEE, het is verplicht. Bah! wat een hekel heb ik hieraan, zeg! Tijd besteden aan iets wat je niet gaat gebruiken....

Wie nog meer totaal nutteloze dingen??

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.779
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij volgen nu op mijn werk een cursus die heel interessant had kunnen zijn. Ik werk in het basisonderwijs en we leren (weer) op een andere manier kijken naar leren / nadenken en leren werkvormen inzetten die de motivatie van leerlingen kunnen verhogen. Het klinkt als iets wara ik echt enthousiast over zou kunnen zijn, maaaaaarrrr.... die cursusleider vertelt het allemaal wel zo godsgruwelijk saai en onduidelijk. Dus ik zit me geregeld een ochtend of middag te vervelen omdat ik echt mijn aandacht niet bij die man kan houden. En als het wel lukt, snap ik vaak niet waar hij nou eigenlijk heen wil. Het boek dat er bij zit is ook onduidelijk. Gewoon slecht vertaald.
    Op andere momenten probeer ik via internet en onderwijsvakbladen toch die informatie die ik nodig heb te vinden. Maar dat maakt dat ik die cursus wel verschrikkelijke tijdverspilling vindt.

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Schoonmaken en opruimen. Met een dreumes van 14 maanden is het dweilen met de kraan open :rolleyes:

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

herkenbaar! Wij hebben een boek én een los vel, waarin alle examenpunten op staan. In een totaal onlogische volgorde, ben al 3 ochtenden de cursusleidster aan het irriteren omdat ik constant tegen die onlogisch volgorde aanloop, waar ze het op zich wel mee eens wordt, zodat weer delen omgedraaid moeten worden om het logisch te krijgen.... Dan veranderd ze dat vervolgens, krijgen we een nieuwe uitdraai en dan klopt het gewoon nóg niet. En in het boek staat het weer anders en dan zegt zij: met het examen moet je dat niet zo doen, maar op de manier hoe het voor de 3e x veranderd is op het blaadje (die dus niet klopt)

Snap jij het nog? Ik niet. En ik vind dit dus verschrikkelijke tijdverspilling. Werk hierdoor 2 dagen in de week van 9 tot 19 uur, want we hebben wel cursus, maar het werk gaat daarnaast gewoon door, kom bekaf thuis en heb het gevoel dat ik het voor niks sta te doen, omdat ik er niks van heb geleerd en het vervolgens óók niet in de praktijk ga brengen. Grrrrrrr

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jaaaa, dat voelt ook altijd enorm nutteloos! als ik het een doe en ik draai me om, ligt het er binnen no time weer.

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Uitgebreid koken! Binnen 5 minuten (ook door mezelf) : hap - slik - weg!!!!

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Sommige studiedagen op m'n werk.
    Er zijn ook interessante bij soms waar ik echt wat van leer.
    Maar soms is het even een dagje je tijd je uitzitten...
    Ik heb gelukkig gezellige collega's dus voelt dan vaak nog als een leuke dag :)

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Bij ons in de winkel moeten alle truien, t shirts en overhemden gevouwen worden met een papiertje er tussen. En met speeltjes vast gezet worden. Je wilt niet weten hoe de paskamers er soms uit zien!!!!!
    Dan alles opnieuw vouwen en opruimen. Ja dan voel ik me goed nutteloos.

9. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Net de ramen gezeemd en ja hoor, weer een verse klodder vogelpoep tegen het raam. Heb ik trouwens ook als ik m'n auto door de wasstraat heb gehad, gelijk weer poep erop.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Momenteel zit ik helaas in de ww, daarom dus verplicht solliciteren. Echter voelt dit compleet nutteloos, omdat ik overal voor afgewezen wordt met de mededeling dat er 150+ reacties waren.:eek: Word er een beetje moedeloos van. :(

Verder vind ik het huishouden best nutteloos. Een halve dag na je inspanningen zie je er al niets meer van. :rolleyes:

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik voel me niet per definitie nutteloos maar irriteer me aan een vriendin die ontzettend kortzichtig is.
    Huishouden vind ik inderdaad ook erg nutteloos, al die inspanning en het blijft zo'n 10 minute schoon (de hond rent 1 keer door het huis en het haar vliegt om je oren).

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

30% van mijn werkzaamheden.. omdat we met een verouderd systeem werken is ongeveer 30% van mijn werk corrigeren ipv actief omzet maken.

En ik ken nog wel wat mensen die il nutteloos vind en wat mij betreft geen reden van bestaan hebben.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Binnenkort met mijn manager naar onze andere vestiging, 1,5 uur verderop... Terwijl het wat mij betreft ook in een half uurtje telefonisch kan :rolleyes:

14. Chilll

Chilll Bekend lid

13 okt 2016
    550
    187
    43
    Vrouw
    - Huishouden: Uren werk voor een paar minuten het gevoel van een schoon huis.

- Deur opendoen voor katten als ze naar binnen/buiten willen. Het duurt welgeteld een minuut en dan willen ze er weer in/uit. En als we het dan toch over de kat hebben. Meneer ziet een vogel, wil hem heel graag hebben, dus wat doet hij? Juist, miauwen. Ga zo door vriend, zo kom je er wel.

- En ook in de categorie huisdieren: Praten met mijn huisdieren. Hele verhalen, nooit een zinnig antwoord terug krijgen.

- Ook voel ik me uitermate nutteloos als ik de schijt van de hond opruim in een veld vol bolussen van andere honden. En toch doe ik het.

Floeperd, Ysabella en RachelleNM vinden dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Alles wat je schrijft klinkt herkenbaar haha.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

allemaal zo herkenbaar! Vooral wat jij schrijft chill, hondepoep opruimen, terwijl je moet uitkijken waar je staat. En toch doe ik het, want ik vind het zó vies om het te laten liggen.

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Heel soms het leven.. Je slaapt, wordt wakker, gaat werken, komt thuis ruimt op, slaapt en zo elke dag.. Ohja het geld dat je verdient gaat er nog harder uit want alles kost geld. Heel soms vind ik dat echt nutteloos. bedoel wat heb je er nu echt aan?

Gelukkig is 90 procent wel leuk hoor hahah. Maar af en toe heb ik zulke dagen

18. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Oke ik heb een nutteloze vraag :D

Ik heb ooit huishoudelijk werk gedaan bij een gezin thuis en die hadden geen gewone stofzuiger, maar alleen een giga lange slang die je ter plekke in een gat in de muur moest stoppen....
    Buiten het feit dat ik dit een waardeloos systeem vind(slang neemt veel ruimte in en het is gewoon niet handig), vraag ik mij af waar al het vuil blijft? :eek::oops::rolleyes::D

19. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Dat komt in een grote opvangbak in de garage of andere ruimte. Dat noem je volgens mij een centraal zuig systeem. Lijkt mij erg handig. En zoveel meer ruimte neemt zo'n slang toch niet in? Die hang je gewoon aan een slang haak of zoiets.

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

In brabant toevallig? hahah

Op zolder staat de opslag bak

Deel Deze Pagina