Hallo, wat ik me nu al afvraag; tis misschien wat vroeg maar zo kan ik er al over nadenken, ik werk onregelmatige tijden. wel vast werk, maar onregelmatig soms begin ik om 6uur smorgens, en mijn vriend gaat 6uur smorgens weg. ik werk dan tot in de middag. en ben 16:00uur zeker weer thuis. nu vraag ik mij af hoe ik dat dan ga doen als ik een kind heb?!! kijk voor de hond hebben we een hondenuitlaatservice, maar voor een baby??? Kdv, gaat pas om 07:00uur open. en waarschijnlijk willen we allebei 40uur blijven werken. aangezien we het niet kunnen permiteren om minder te werken. hoe is dat geregeld met jullie???
Zijn er bij jullie in de omgeving misschien ook KDV's met flexibele opvang? Dus dat ze bijvoorbeeld ook een hele vroege opvang hebben of nachtopvang? Financieel: je hebt ook recht op kinderopvangtoeslag enzo als je je kindje naar het KDV brengt. Per saldo betalen wij bijvoorbeeld maar 190 euro p/m voor 24 uur opvang p/w (rekening is 812,= euro) Verder zijn er nog een aantal gelden waar je evt recht op hebt bij een lager inkomen en kinderen. Misschien is het mogelijk dat je je vroege diensten later kunt beginnen? Of misschien kan je vriend later van huis weg? Hoe wij het hebben geregeld: ons kindje gaat drie dagen naar de opvang, maar ik heb gelukkig "normale" kantoortijden, dus zit niet zo met die vroege opvanguren.
Hooi nee het is helaas dan niet mogelijk voor mij of voor mijn vriend maar dan ga ik eens googlen over nacht opvang ed. daar ben ik benieuwd naar als ze dat hebben Mvg.
ik werk ook onregelmatig. Wij kunnen ook niet terecht bij KDV maar wij hebben gekozen voor een gastouder. Hierin kun je heel veel wensen aangeven en misschien zijn er zelfs wel gastouders die nachtopvang doen... Ik was ook van plan om gewoon mijn 70% te blijven werken, maar nu de kleine er is ga ik wel wat minder werken. Maar goed, het is idd wel erg lastig als je het je niet kan perimenteren... Succes met het zoeken van opvang.
ligt een beetje aan je schema Als ik om 7 moet beginnen laat ik mn dochter bij mn moeder slapen (=gastouder) Maar als je heel de week om 6 begint lijkt me dat ook geen optie want dan heb je je kindje nooit thuis. En zo vroeg uit bed elke dag is voor een kindje ook niet fijn. Je hebt gastouders die bij je thuis komen, das mss een optie. Gastouders zijn op zich flexibel alleen soms lang zoeken en het moet klikken. Snap helemaal dat je er nu al over nadenkt!
ik denk dat ik het tegen die tijd met mijn werkgever overleg, wellicht dat ik 1 tot 2 uur later kan beginnen maar dat betekend helaas dan ook langer weer door moet gaan, want normaliter zou ik dan half 3 kwart voor 3 smiddags weer thuis zijn, en anders zou dat pas 5uur a 6uur zijn. en dan heb ik ook nog file, mmmm zit er best mee, maarja om nou niet zwanger te willen worden alleen voor het werk vind ik ook weer zo wat... nou goed ik ga nog maar eens brainstormen. en misschien is het wel een hele makkelijke optie. je weet maar nooit. ik wacht het maar af.
Ik werk ook onregelmatig en wanneer ik een vroege dienst heb, moet ik Jasmine al om 6.45 naar de opvang brengen. Hier was het KDV ook pas vanaf 7.00 open en daarom hebben wij gekozen voor een flexibele gastouder. Bevalt ons prima, ook omdat ik vaak pas een maand van te voren weet hoe mijn rooster er voor de volgende maand uitziet.