medisch verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door cat2, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik zal de komende weken waarschijnlijk vaker naar het ziekenhuis moeten. Ik werk via een uitzendbureau en ben 1 dag in de week vrij. Aankomende week lukte het mij bv niet om beide afspraken op die vrije dag te plannen. Wel 1 afspraak. Moet ik hier nu verlof voor opnemen? Ik heb dit altijd wel gedaan maar als vaker naar het xiekenhuis zou moeten dan kom ik verlofuren tekort. Daarom mijn vraag hoe dit nu precies zit? Op de site van rijksoverheid staat namelijk dat medisch verlof ivm zwangerschap doorbetaald dient te worden.

2. cat2

cat2 Niet meer actief

Even ter verduidelijking want het staat er onduidelijk. Ik heb deze week 2 afspraken in het ziekenhuis maar ik kon deze niet allebei op mijn vrije dag plannen. Ben ik nu verplicht voor de afspraak op mijn werkdag om verlof op te nemen of wordt dit gewoon door betaald ivm arbeidstijdwet?

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste cat2,

Je wilt weten of je verplicht bent een vrije dag op te nemen bij je werkgever of dat deze jou doorbetaalt omdat je verlof moet opnemen (en ik vermoed) voor een zwangerschapsonderzoek.

Dit is iets tussen jou en je werkgever. UWV Webcare is niet bevoegd jouw vraag te beantwoorden. Het meest simpele is natuurlijk jouw werkgever hiernaar te vragen en eventueel te wijzen op wat jij gevonden hebt op de site van de Rijksoverheid.

Ik kan me voorstellen dat je toch behoefte hebt aan informatie uit een andere bron dan jouw werkgever. Je kunt dan het beste even contact opnemen met het Juridisch Loket (0900-8020), vakbond of rechtsbijstandsverzekering.

Ik wens je jou en je kind veel gezondheid toe.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina