ZenZ verlof zelfstandige

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door anoniempje2014, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Sinds een aantal jaren heb ik een salon... Dit heb ik altijd gedaan naast mijn werk. Vorig jaar ben ik ontslagen op mijn werk en heb ik een WW uitkering gekregen. Daarlangs ben ik begonnen om mijn salon op te bouwen tot volledig zelfstandig. Sinds dit jaar werk ik rond de 30 uur per week.

Nu is mijn vraag:
    Voor het aanvragen van een ZenZ uitkering moet je in het jaar voor je zwangerschapsverlof 1225 uur gewerkt hebben. Aangezien ik toen nog op aan het bouwen was kom ik daar niet aan. Ik ben eind oktober uitgeteld dus het jaar 2014 is dan alweer bijna om. Maar omdat er naar vorig jaar gekeken word krijg ik dan helemaal geen uitkering?? Zou het wel jammer vinden want als ik dan 2 maanden erna zou bevallen zou ik het wel krijgen.

Ik hoop snel wat te horen!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste anoniempje2014,

Je wilt weten op welk inkomen je ZEZ-uitkering wordt gebaseerd.

UWV kijkt bij het vaststellen van de hoogte van een ZEZ-uitkering naar de inkomensgegevens of gewerkte uren van het jaar vóór het jaar waarin je met verlof gaat.
    In jouw situatie is dit 2013.
    Het recht dat uit deze vaststelling komt wordt aan je toegekend als voorschot.

Je kunt op het aanvraagformulier aangeven dat je in 2013 de werkzaamheden hebt opgebouwd en daarnaast een WW-uitkering ontving.
    UWV beoordeelt dan of de uitkering voor jou berekend kan worden op basis van de schatting van 2014. Deze schatting geef je zelf aan op het formulier.
    Zodra de definitieve aanslag van de belastingdienst over 2014 bekend is wordt je recht op uitkering ook definitief beoordeeld.

Actuele informatie over de berekening van de ZEZ-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina