Ik heb ook een vraag... Ik heb zojuist mijn contractverlenging getekend voor 6 maanden...heb de kopie al bij me...maar mijn huidige contract loopt af op 28 sept en mijn nieuwe waar ik dus vandaag voor heb getekend start dan 29 sept. Als ik nu zou vertellen dat ik zwanger ben kunnen ze dan nog af zien van dit nieuwe getekende contract of is het nu al rechtsgeldig doordat het door alle partijen is ondertekend? Ben gewoon benieuwd....heb nu al een boller buikje en ga proberen te wachten tot eind sept maar ja stel je voor dat ze er toch om wat voor reden ook eerder achter komen mogen ze dan nog het nieuwe contract ontbinden?? Ik denk niet dat ze dat doen hoor maar met al die rare bazen tegenwoordig wil ik geen risico meer nemen Thanks voor jullie hulp!! Liefs Pien
Beste Pien, Als het contract door jou en je werkgever is ondertekend, is het rechtsgeldig. Het kan dan niet zomaar worden ingetrokken. Omdat je nu zwanger bent, mag het contract ook niet tussentijds worden opgezegd. Er is namelijk sprake van ontslagbescherming in de volgende situaties: - tijdens de zwangerschap - gedurende het zwangerschaps- en bevallingsverlof - in de zes weken na afloop van het bevallingsverlof. Na afloop van dit nieuwe, tijdelijke contract, is je werkgever niet verplicht het contract weer te verlengen. Ook niet als dit tijdens de de bovenstaande periodes gebeurt. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare