Beste medewerker van het UWV, Graag zou ik u het volgende willen voorleggen: Mijn werkgever wil mij mogelijk deels ziekmelden t.g.v. zwangerschap. Wat gebeurt er als ik na mijn zwangerschap/ bevalling ziek wordt door iets anders? Wordt de periode dat ik ziek wordt t.g.v. zwangerschap hierbij opgeteld? Of is dit los staand omdat dit een andere oorzaak heeft? Ik heb namelijk begrepen dat het 1e jaar 100% wordt uit betaald en het 2e jaar 70% bij ziekte. Ik hoop dat u mijn vraag kunt beantwoorden. Alvast bedankt.
Beste Logo, Als je na het verlof ziek blijft met dezelfde klachten, dan worden de ziekteperiodes voor het na het verlof bij elkaar gerekend. De periode van het verlof (16 weken) tellen niet mee. Ben je na het verlof ziek door een andere reden dan voor het verlof? Dan telt een nieuwe ziekteperiode. Wanneer je doorlopend ziek bent door zwangerschap of bevalling, wordt de ziektewet-uitkering door UWV vergoed. In dat geval is de uitkering aan je werkgever 100%. Hij zou dan ook 2 jaar 100% van je loon moeten doorbetalen. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare