Contract niet verlengt waar recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Twingia, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    #1 Twingia, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
    Hallo,
    22 april loopt mijn contract af en wordt niet verlengt, vanwege bezuinigingen. Ik ben dan 30 week en 5 dagen zwanger
    26 juni ben ik uitgerekend.
    Waar heb ik recht op? En wat moet ik dan doen/regelen?
    Ik heb 1,5 jaar gewerkt voor het bedrijf, eerst een half jaar ongeveer via een uitzendbureau.

Verder heb ik afgelopen jaar, voor meerdere werkgevers gewerkt. Heeft dit nog invloed op de hoogte van een uitkering?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Twingia,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Je contract wordt helaas niet verlengd. Je bent per 22 april werkloos. Verder ben je op 26 juni uitgerekend.

Waar heb je recht op en hoe moet je dit regelen?
    Voorafgaand aan je zwangerschapsverlof kan je een WW-uitkering aanvragen. Hiervoor dien je wel aan een aantal voorwaarden te voldoen.
    - Je bent verzekerd voor werkloosheid
    - Je verliest 5 of meer arbeidsuren per week
    - Je bent beschikbaar voor betaald werk
    - In de laatste 36 weken voordat je werkloos wordt heb je in minstens 26 weken gewerkt.
    - Je bent niet door eigen schuld werkloos geworden.

Voor de hoogte van je WW-uitkering kijkt UWV naar het sociale verzekeringsloon dat je verdiende tijdens het dienstverband waaruit je werkloos wordt.
    We gaan dan vanaf de voorlaatste maand voordat je werkloos wordt een jaar terug.
    Dit totale SV-loon wordt gedeeld door 261. Dit is het gemiddelde aantal dagloondagen in een jaar.

Werk je korter bij je huidige werkgever dan een jaar?
    Dan berekenen we het gemiddelde van deze periode.

Vanaf 16 mei kan je zwangerschapsverlof ingaan.
    Voor het aanvragen van je zwangerschapsverlof kan je contact opnemen met UWV Telefoon Werkgevers, 0900 9294.
    De hoogte van je zwangerschapsuitkering is 100% van het voor jou vastgestelde dagloon van de WW-uitkering.

Actuele informatie over voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier, over hoe je de WW kunt aanvragen hier en over de hoogte hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare.

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bedankt voor de reactie!

Deel Deze Pagina