Beste webteam, Ik ben ziek uit dienst gemeld ivm zwangerschapsklachten. Ik kan hierdoor helaas niet werken. Ik heb al bericht gehad dat de ziektewetuitkering goedgekeurd is. Alleen snap ik iets niet helemaal. Op de site van zowel het uwv als de rijskoverheid staat dat je vanwege deze reden 100% procent van je dagloon krijgt betaald. Er staat nergens dat dat geldt voor het maximum dagloon. "In sommige gevallen kan de ziektewetuitkering hoger zijn dan 70% van het dagloon. Orgaandonoren en zwangere of net bevallen vrouwen die hierdoor ziek zijn, krijgen 100% van hun dagloon. " Ze hebben mijn dagloon berekend en toen verlaagd naar het maximum dagloon. Wat moet het zijn? gr Esther
Beste Esther, Je wilt weten hoe het zit met de hoogte van je Ziektewet-uitkering wanneer je werkelijke salaris hoger lag dan het maximum dagloon. Wanneer je salaris boven het maximum dagloon zat, wordt je Ziektewet-uitkering betaald aan de hand van het maximum dagloon. Bij ziekte ten gevolge van de zwangerschap of bevalling is het uitkeringspercentage 100% van het dagloon. In jouw situatie dus 100% van het maximum dagloon. Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team UWV Webcare Team - UWV - Over UWV