baby 1 week ziekenhuisopname

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ilonaa, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hallo,

Mijn zoontje is net een paar dagen terug uit het ziekenhuis.
    Hij heeft daar een week gelegen.
    Nu ben ik benieuwd of er een regeling is voor als je kindje opgenomen wordt in het ziekenhuis tijdens je bevallingverlof?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ilona

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ilona,

Wat naar dat je baby in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik hoop dat het inmiddels goed met hem gaat!

Vanaf 1 januari 2015 is er inderdaad een regeling dat je langer verlof kunt krijgen bij een ziekenhuisopname van je kindje tijdens het bevallingsverlof. Op basis van je profiel-banner, leid ik af dat je kindje eind 2014 is geboren. Je zwangerschapsverlof is dus ook in 2014 ingegaan.

Helaas komt deze wetswijziging daardoor voor jou te laat: Alleen als het zwangerschaps- en bevallingsverlof is ingegaan op of na 1 januari 2015, kun je aanspraak maken op verlenging van het verlof.

Actuele informatie over verlenging van het zwangerschapsverlof vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hallo,

bedankt voor uw antwoord....hij is idd 12 dec 2014 geboren.

het is niet het antwoord waarop ik hoopte, maar mooi dat andere mama's hiervoor in aanmerking kunnen komen.

groetjes Ilona

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Dat kan ik mij voorstellen. Ik hoop dat je kindje niet meer naar het ziekenhuis hoeft. Ik wens je nog een fijn resterend verlof!

Deel Deze Pagina