Hi meiden, Op welke hoogte hangen jullie wandplanken boven de commode? Vind het lastig om de juiste hoogte voor baby, vriendlief (2,04m) en mij (1,67m) te bepalen.
Als je de baby aan het verschonen bent wil je makkelijk met een hand iets van de wandplank kunnen pakken. Als je er dan maar net bij kan is dat niet handig, dus het moet niet te hoog zijn. Aan de andere kant moet het ook weer niet zo laag zijn dat de baby er maar net onder past of er zelf bij kan. Wij zijn samen voor de commode gaan staan, waarbij mijn man de plank vasthield. We hebben toen gekeken bij welke hoogte ik er nog net goed bij kon en die hoogte vervolgens aangehouden. Bij jullie zou ik jouzelf als referentiepunt nemen. Jij bent het kleinste en moet er goed bij kunnen. Dan kan je vriend er automatisch ook goed bij. Het is niet alsof je urenlang met je hand boven het plankje moet hangen, dus als het voor hem een beetje laag is, dan is dat helemaal niet erg.
Idd zo hoog hangen dat je er nog net bij kan zonder al te veel te moeten rekken. Als ze groter worden gaan ze ook zitten en staan op de commode met aankleden en is het handig als ze niet meteen hun hoofd stoten.