hoogte WAZO....en ellende met werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door poppie2, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    hallo,

ik heb vanaf 20 mei en WAZO uitkering ie ik ontvang via mijn werkgever.
    ik heb van het uwv een brief gehad met de hoogte van mijn dagloon.
    nu heb ik een vraag over de hoogte daarvan.

het bedrag dat vermeld staat in de brief van de UWV moet je dat nou x 5 doen om op een weeksalaris uit te komen?

ik heb voor mijn verlof heel wat meer uurtjes gewerkt dan mijn contract uren. en je krijgt ook een gemiddelde van je loon van de laatste 4 weken (ik ontvang weeksalaris)
    wat ik nu ontvang van de werkgever is pricies het bedrag van mijn contract uren.
    ik geef aan de werkgever aan dat ik meer moet ontvangen, zij zeggen van niet!

wie heeft er nu gelijk?
    ......ik weet het niet meer..

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Naar het UWV bellen dan krijg je je antwoord.
    Maar het dagloon wat in de brief staat x 5 is inderdaad je weekloon.

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Volgens mij staat het wel op www.uwv.nl en ik dacht dat het ging over een gemiddelde van je gewerkte uren, dus niet over je contract uren!

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    je zwangerschapsuitkering is gebaseerd op wat je de laatste 4 weken (!) gewerkt hebt vóór je verlof inging. dus als dat meer was dan je contracturen, krijg je meer uitkering.

meestal is het zo dat het UWV je werkgever betaalt, en dat die jou weer betaalt. wellicht houdt je werkgever dat extra geld achter (of is dat héél achterdochtig van me)?

ik zou het UWV bellen om te vragen hoeveel je hoort et krijgen, en wat zij jouw werkgever betalen. dan weet je hoe het zit. sterkte!

5. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    hallo,

bedankt voor jullie reacties.
    ik heb een contract van 30 uur, maar ik heb altijd overuren gemiddeld 5 uren per week.
    ik werk voor een uitzendbureau in face c dus een vast dienstverband.
    het UWV verteld mij ook dat ik te weinig ontvang van mijn werkgever.
    helaas bemiddelen ze niet tussen de werkgever en werknemer.
    mijn werkgever neemt geen genoegen met de brief van het UWV waar de hoogte van mijn dagloon in vermeld staat.
    ik werk altijd 4 dagen in de week, en mijn werkgever doet het dagloon van het uwv x 4 en dat klopt niet.
    het UWV heeft het advies gegeven dat ik de rechtsbijstand moet inschakelen. omdat het bedrag wat ik misloop inmiddels is opgelopen van meer dan 2000 euro.
    helaas heb ik in april pas een rechtbijstand verzekering afgesloten, dus heb ik een wachtijd van minimaal 6 maanden alles wat er tussen valt (dus ook dit gevalletje met mijn werkgever) wordt niet in behandeling genomen.
    ik weet niet wat ik moet doen en ik sta met mijn rug tegen de muur.
    het is mijn woord tegen die van mn werkgever zolang hij zegt dat ik geen gelijk heb, heb ik geen poot om op te staan.
    zijn er nog tips hoe ik toch mijn gelijk kan krijgen?

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ga naar een rechtswinkel en vraag advies daar. Zij kunnen je verder helpen.

Als je in april een verzekering heb afgesloten dan zit je nu in maand 6. Anders gewoon hun even bellen en zeggen wat er aan de hand is. Als het inhoud dat je nog een paar weken moet wachten valt het mee.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    inderdaad je zit nu al op 6mnd

Deel Deze Pagina