Voeden op het KDV ipv kolven op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Philly, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Mijn dochter gaat sinds 3 weken naar het kdv voor 2 dagen.
    We zijn toen ze 5 weken was begonnen mer oefenen met de fles, maar ze weigert bijna altijd.
    Ik heb besloten om 2 voedingen zelf te geven en 1 x proberen haar de fles te geven.
    Nu pakt ze hem soms na een uur proberen wel even, maar gister bijvoorbeeld dronk ze maar 30 cc (van de 110)(en ondertussen is ze dan al een uur hysterisch van de honger)
    Ook merk ik dat ze moeite heeft met drinken uit de borst, de voeding nadat ze de fles geprobeerd hebben, het lijkt alsof ze beide technieken niet uit elkaar kan houden.

Ik ga over 2 weken weer werken en nu wil ik alle 3 de voedingen zelf geven op het KDV ipv een flesje laten geven.
    Mijn werk is 1,5 km van het kdv vandaan.
    Heb ik daar ook recht op? Of mag je alleen gaan voeden als de werkgever geen geschikte ruimte voor je heeft.
    Ik kan namelijk kolven in de EHBO ruimte, die voldoet in principe aan alle voorwaarden, behalve dat er geen koelkast in staat, maar die staat om de hoek, dus daar kan ik niks van zeggen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes,

Philly

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mij mag je 25% van je werkdag besteden aan het voeden van je kind, of dat nou indirect via kolven is, of direct op het KDV. Als je maar niet meer tijd eraan besteed dan die 25%. Succes!

Heb 't ff gecheckt op postbus51.nl: kijk onder 'werk en loopbaan' > arbeidsomstandigheden > werken voor en na de bevalling > mag ik borstvoeding geven onder werktijd.

Conclusie: het mag!

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Jazeker mag dat :D zoals hier boven al genoemd. Heb het zelf ook gedaan en ga het ook nu weer doen. succes :D

4. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Helemaal goed!
    Bedankt voor jullie snelle reacties!

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Ik voed mijn zoontje ook gewoon 'live' op het kdv. Heerlijk hoor! Geen gedoe met het kolven en nog even knuffelen...

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Borstvoeding en werk
    Na het bevallingsverlof kan de vrouw op het werk borstvoeding willen kolven om het later thuis aan haar kind te kunnen geven. Het komt ook voor dat de medewerkster haar kind in werktijd direct borstvoeding geeft. De wettelijke voorschriften gelden voor zowel het kolven als het direct geven van borstvoeding.

Rust/voedingsruimte en beschikbare tijd
    In de periode van borstvoeding heeft de werkneemster recht op de beschikbaarheid van een rust- en voedingsruimte voor het nemen van rust, het geven van borstvoeding of om te kolven. Dit recht geldt voor de eerste 9 maanden na de bevalling. Bovendien mag de werkneemster in deze 9 maanden het werk zo vaak en zo lang als nodig onderbreken voor het geven van borstvoeding of om te kolven. Voor de duur van de onderbreking geldt wel een maximum, namelijk een kwart van de arbeidstijd.
    [artikel 3.48 Arbobesluit en 4:8 Arbeidstijdenwet]

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou ook live gaan voeden als dat mogelijk was, helaas liggen mijn werk en het kdv 120 km uit elkaar...

Deel Deze Pagina