hallo, Ik heb begrepen dat de hoogte van de WAZO wordt bepaald door de laatste 4 weken die je hebt gewerkt. Nu zal ik op een woensdag voor het laatste werken: geldt dan de periode van 4 weken van woensdag tot woensdag? (Ik krijg per week uitbetaald) Normaal werk ik 32 uur per week. Nu laat ik in de laatste weken mijn uren aanvullen tot 40 uur via vakantiegeld: gaat dat ook meetellen voor de bepaling van de hoogte van de WAZO? Alvast bedankt, Danielle
Beste Danielle, Ik zoek voor je uit of je uitbetaalde vakantie uren meetellen voor de hoogte van je verlof. Ik geef je zo snel mogelijk een antwoord. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ter aanvulling: Ik heb een uitzendcontract voor 28-32 uur per week. Mijn uitzendcontract wordt verlengd tot aan mijn verlof. Omdat ik nog heel veel vakantie-uren heb staan, laat ik die uitbetalen tot ik aan max 40 uur per week zit. Dit is fiscaal aantrekkelijker dan de vakantie-uren achteraf in 1x laten uitbetalen. Gaat mijn WAZO nu ook gebaseerd worden op 40 uur? vriendelijke groet, Danielle
Beste Danielle, Dank je wel voor je geduld. Het uitbetalen van je vakantie uren wordt niet meegenomen in de berekening van je dagloon. Dit betekent voor jou dat door UWV het inkomen over de daadwerkelijk gewerkte uren worden gebruikt om de hoogte van je WAZO te berekenen. Actuele informatie over de hoogte van de WAZO vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare