Wanneer reactie over uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Aecatz, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik heb zo'n 3,5 week geleden een brief gehad van het UWV dat ze gingen kijken naar mijn uitkering omdat die was aangevraagd door mijn werk. Ik zou bericht krijgen.

Vandaag gaat mijn verlof al in maar tot op heden geen bericht van het UWV. Moet ik zelf maar eens contact gaan opnemen want het wordt best een probleem met de rekeningen als ik geen uitkering/salaris krijg? Of duurt het altijd een paar weken voordat je bericht krijgt? Kan dit mij niet zo goed heugen van de vorige keer, dacht ook de uitkering via mijn werk te krijgen namelijk aangezien ik vorig jaar gewoon mijn salarisstroken heb.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Aecatz,

UWV beoordeelt binnen 4 weken je aanvraag. Deze periode begint pas op de eerste dag van je verlof of later als de aanvraag na ingangsdatum van het verlof ontvangen wordt. We hebben namelijk voor het berekenen van de hoogte van de uitkering je inkomen een maand of 4 weken voorafgaand aan je verlof nodig. In de meeste gevallen blijf je gewoon je salaris van de werkgever ontvangen tijdens je verlof. Of dit ook bij jou het geval is kun je navragen bij je werkgever of UWV-telefoon (0900-9294)

Actuele informatie over de hoogte en betaling van de zwangerschaps- en bevallingsuitkering vind je hier.

Ik wens je een fijn verlof toe.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Oke dan zijn wij ook weer op de hoogte.