Hoi UWV, Ben vanmiddag helaas ontslagen en heb gelijk WW aangevraagd. Mijn vakantiedagen worden nu over de komende 3 weken uitbetaald tot deze op zijn. Heeft dit invloed op de WW? M.a.w., word ik op ww gekort door het uitbetalen van de vakantiedagen van mijn ex-werkgever? Alvast heel erg bedankt, Groetjes Hazel
Beste Hazel, Wat rot voor je dat je bent ontslagen! Ik begrijp dat je wilt weten of vakantiedagen die je nu nog krijgt uitbetaald worden gekort op je WW. Je geeft aan dat je de komende 3 weken je vakantiedagen laat uitbetalen. Neem je nu eerst je vakantiedagen op en blijf je nog in dienst? Dan gaat de WW-uitkering in vanaf het moment dat je dienstverband stopt. Is je contract al beƫindigd en laat je de opgebouwde vakantiedagen direct uitbetalen? Dan worden de inkomsten die je nog krijgt van het dienstverband waaruit je werkloos bent geworden, niet gekort op je WW-uitkering. Je moet deze inkomsten wel opgeven op de inkomstenopgave die je voor de WW-uitkering moet invullen. Actuele informatie over de inkomstenopgave vind je hier. Ik hoop dat je snel weer een nieuwe baan vindt! Met vriendelijke groet, Folkert UWV Webcare Team