Na WW-uitkering geen recht op bijstand

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by dushi85, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben helaas mijn baantje kwijtgeraakt en krijg een WW- uitkering.
    Die ontvang ik maar tot december. Ik kom daarna ook niet in aanmerking voor een bijstand want mijn vriend verdient (in hun ogen) genoeg. Echt heel erg balen want onze vaste lasten enzo zijn allemaal gebaseerd op onze 2 inkomens. En straks in februari krijgen wij een kleintje wat weer wel heel leuk is:D Het is momenteel ook erg lastig om (passend) werk te vinden en al helemaal met een dikke toeter.
    Weet iemand of ik dan wel een wazo-uitkering krijg aangezien ik dan misschien geen inkomen heb? Heeft iemand hier ervaring mee?
    K ben een beetje ten einde raad:(

2. Maia

Maia Niet meer actief

als je ww krijgt moet je bevalling binnen 10 weken na het einde van je ww uitkering zijn. Dus als je t/m december ww krijgt lijkt me dat feb. in de 10 weken zit :) dus dan zou je het 'iets' langer uit kunnen zingen. Maar je kunt voor de zekerheid beter het UWV bellen, die kunnen dat definitief bevestigen.

Ik krijg nu ook ww maar mijn uitkering gaat tijdens mijn ww in. Ook maar op het nippertje want ik heb ww tot 1 okt. en mn wazo ging in op 8 september. Eind dec. loopt dit af en ik zou ook de bijstand niet inkunnen want mijn man verdient ook teveel. Is ook niet erg omdat ik graag wil werken maar mocht ik de eerste tijd na het aflopen ervan geen baan vinden zal het ook krap worden. GElukkig hebben wij alles op zijn salaris berekend dus ik hoop dat je snel wat anders kunt vinden.

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Bijstand krijg je alleen als je alleen bent met of zonder kinderen en een geldige reden om voorlopig niet aan het werk te kunnen.

Alleenstaande mamma's
    pas gescheiden vrouwen die altijd huismamma geweest zijn etc...

Helaas zit er na je WAZO en WW niets anders op dan werken. schoonmaakwerk is er altijd net als alphahulp, werk in een supermarkt, kledingwinkel, snackbar.

Maar als je anders echt in geldnood komt heb je zo een baan in de schoonmaak bij de echte schoonmaakbedrijven. Callcenter dus ook, die zijn doorlopend op zoek naar mensen, zeker nu in de economische crisis want bedrijven willen meer klanten winnen om die crisis te boven te blijven.

succes!

ps. en anders gastouder worden

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou dan wel NU actie ondernemen en solliciteren, en niet wachten tot je uitkering afloopt. Hoe eerder je een baan hebt, hoe beter. Als je echt hoogzwanger bent, wordt het toch wat lastiger dan wanneer je nog een paar maanden kunt werken tot aan je verlof.
    Enne... je werkgever krijgt een uitkering van UWV tijdens je verlof, dus ze kunnen je zonder extra kosten laten vervangen.

5. dushi85

dushi85 Actief lid

Aug 23, 2009
    354
    0
    0
    Ja ik ben ook druk bezig met solliciteren. Heb me ook ingeschreven bij uitzendbureaus. Ze hebben alleen bijna geen
    tijdelijk werk. Gewoon goed mijn ogen openhouden

Share This Page