Hoogte WAZO uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Stillhope, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stillhope

Stillhope Lid

9 okt 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag over de hoogte van mijn WAZO uitkering.

Het zit zo.
    Ik heb het pco syndroom en liep in het ziekenhuis ivm kinderwens, tijdens deze periode werkte ik. Op een gegeven moment heb ik me ziek moeten melden bij men werkgever. Sinds dit jaar januari ontvang ik 70 procent loon. Nu ben ik zwanger en uitgerekend in augustus. Ik heb van het uwv een brief ontvangen over de WAZO uitkering, zij hebben het over 100 procent dagloon. Betekent dit dat ik dan 100 procent wordt uitbetaald ipv de 70 procent die ik nu ontvang wegens ziekte?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Faamira

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Faamira,

Als je een werkgever hebt, vraagt deze voor jou het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) bij UWV aan. Het UWV berekent een dagloon dat 100 % wordt uitbetaald.
    Actuele informatie over de berekening van het dagloon voor de WAZO vind je hier.

De uitkering wordt betaald aan de werkgever en deze betaalt jouw loon door.
    Als je 70% van je loon krijgt doorbetaald in verband met ziekte dan krijg je per ingangsdatum van je WAZO-verlof 100 % van je loon doorbetaald.
    Actuele informatie vind je hier.

Ik adviseer je om in de arbeidsovereenkomst na te kijken of er aanvullende afspraken hierover zijn. Je kan hierover ook contact opnemen met de werkgever.

Ik wens je een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina