Hoogte wazo uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Happy3, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy3

Happy3 Nieuw lid

17 jun 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag over de hoogte van mijn wazo uitkering.

Per 31 aug. wordt mijn contract beëindigd. Ik kan dan beroep doen op mijn oude ww rechten, aangezien ik dan maar 5 maanden bij mijn nieuwe werkgever heb gewerkt en daarvoor ook ww uitkering kreeg.

Mijn uitgerekende datum is 3 november, dus per 1 oktober ben ik van plan de wazo uitkering in te laten gaan. Nu is mijn vraag hoe de hoogte vd Wazo uitkering wordt berekend. Is dit gelijk aan de ww uitkering, maar dan 100%, of wordt er ook gekeken naar het salaris wat ik verdiende bij mijn laatste werkgever.
    Ik hoor graag.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Happy3,

Je wilt weten hoe je zwangerschapsuitkering berekend wordt.

Je zwangerschapsverlof start vanuit de WW-uitkering. Daarom is de hoogte van je zwangerschapsuitkering 100% van je WW-dagloon.

Actuele informatie over de berekening van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Happy3

Happy3 Nieuw lid

17 jun 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reactie.
    Dan maakt het dus niet uit dat ik dan nog maar een paar weken weer ww ontvang? Mijn werkgever gaf nl aan dat zij verplicht zijn mijn zwangerschapsuitkering aan te vragen aangezien de einddatum van mijn contract binnen 10 weken van de uitgerekende datum ligt.

Ik hoor graag nog even,

Gr.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#4 UWV, 19 jun 2014
    Laatst bewerkt: 19 jun 2014
    Beste Happy3,

Je vraagt of het niet uit maakt dat je nog maar een paar weken een WW-uitkering ontvangt.

Voor de berekening van de hoogte van de zwangerschapsuitkering maakt het niet uit hoe lang je een WW-uitkering ontvangt. Als je een WW-uitkering ontvangt kun je bellen met UWV om de zwangerschapsuitkering aan te vragen. Doe dit ongeveer 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum.
    Denk er wel om dat je de zwangerschapsuitkering pas kunt aanvragen nadat je de aanvraag voor de WW-uitkering hebt ingediend.
    De werkgever is in dit geval niet verplicht om het verlof voor je aan te vragen.

Actuele informatie over het aanvragen van zwangerschapsverlof tijdens een uitkering van UWV vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina