hoogte wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door waiting86, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waiting86

waiting86 Lid

23 mei 2011
    5
    0
    0
    den haag
    ik heb een vraag over welke inkomen bij mij wordt berekend,

ikwerk namelijk als oproepkracht maar ben sinds 15 juni in de ziektewet via de uwv krijg ik dan ook de ziektewetuitkering.
    ik ben 09-09-2012 uitgerekend en de uwv vertelde dat mijn 1e dag van zw verlof 30 juli is, nou heb ik contact gehad met de uwv over hoe de wazo word berekend, en werd verteld dat er word gekeken naar je laatse inkomen 1 maand of 4 weken voor verlof, nou zit ik sinds 15 juni in de ziektewet, en vraag me dus af of er dan naar juni, of toch mei word gekekeken, ik moest dit schriftelijk opsturen met loontrook van maand mei, dit heb ik dus gister gedaan, want dacht dat dit automatisch werd gecheckt door de uwv, maar niet dus,
    in de maand mei heb ik ook vakantiegeld uitbetaald gekregen,
    dus het zou ontzettend mooi uitkomen als er naar mei word gekeken en niet juni, want daar heb ik maar 2 weken van gewerkt:(

zou u hier een antwoord op hebben? want voordat ik antwoordt krijg van het uwv gaan er dagen overheen, en elke keer dat ik hierover bel krijg ik verschillende antwoorden:(
    alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Waiting86,

Je ontvangt een Ziektewet-uitkering van UWV in de periode voor de ingangsdatum van je verlof.
    Ben je ziek door klachten veroorzaakt door je zwangerschap?
    Dan wordt de hoogte van je zwangerschapsuitkering afwijkend berekend.
    Het verschilt per individuele situatie hoe de uitkering dan berekend wordt.

Ben je wel ziek maar niet door je zwangerschap?
    Dan gebruikt UWV het inkomen dat je in de laatste volledige loonperiode voor je eerste ziektedag verdiende.
    Het gaat dan om het Sociale Verzekeringsloon van je loonstrook.
    Hier zit de maandelijkse reservering van 8% vakantiegeld nog bij in.
    De vakantiegeldreservering die je in mei betaald hebt gekregen telt voor de berekening niet mee.

Uiterlijk 4 weken na ontvangst van je aanvraag voor de zwangerschapsuitkering krijg je de beslissing.
    Heb je dan nog vragen over de berekening?
    Dan kun je via 0900-9294 deze vragen stellen aan de medewerker die je uitkering heeft berekend.

Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. waiting86

waiting86 Lid

23 mei 2011
    5
    0
    0
    den haag
    ik ben wel door zwangerschapsklachten in de ziektwet, dit heb ik bevestigt gekregen van het uwv en de bedrijfarts, dit dus sinds 15 juni, krijg dus 100% van mijn dagloon uitbetaald in de ziektewet.
    dus word het nu wel of niet meegerekend? heb verhalen hier gelezen met meiden in de zelfde situatie waarvan het wel meerekende,
    alvast bedankt

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Waiting86,

We hebben geen inzage in je loongegevens.
    Ik kan daarom niet aangeven welke loongegevens we in jouw geval gebruiken.

Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier.

Binnen 4 weken na aanvraag krijg je een schriftelijke berekening van je dagloon.
    Als ja naar aanleiding hiervan vragen hebt, neem dan contact op met 0900-9294.
    Mijn collega zal je dan terug laten bellen door de beoordelaar.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina