Wajong-diploma

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Zolief, Jul 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hallo,

Ik heb nu zo'n drie jaar een WaJong uitkering en ben 80-100% afgekeurd. Dit studiejaar heb ik mijn HBO studie afgerond en heb daarbij mijn uitkering behouden. Ik heb net mijn diploma gekregen en wordt 1 september 2012 uitgeschreven bij de hogeschool.

Ik ben op zoek naar een baan. Moet ik dit aangeven bij UWV? zo ja, hoe? Ik ben niet in staat meer dan 3 dagen per week te werken.

Ik zou twee jaar geleden uitgenodigd voor een (herkeurings)gesprek. Ik heb hier nog nooit een uitnodiging voor gehad. Wel eens gebeld, maar kreeg te horen dat het heel druk was en ik gewoon moest afwachten.

Het gaat stukken beter met mij, af en toe wat ups en downs maar die horen bij het leven. En drie dagen werken is dus te doen.

Ik ben nu zwanger en het kan dus zijn dat ik hierdoor niet aangenomen wordt/geen baan vindt. Wat moet ik in dat geval doen?

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Dansie,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je HBO-diploma.
    Het is ook voor UWV belangrijk te weten dat je dit diploma hebt gehaald en op zoek wil gaan naar passend werk.
    Je kunt dit doorgeven met het wijzigingsformulier.

Je kunt zelf (zonder toestemming) beginnen met solliciteren.
    Op deze pagina vind je een aantal tips hiervoor.

Wil je liever hulp bij het solliciteren of overleggen met UWV over passend werk?
    Neem dan via 0900-9294 contact op met je arbeidsdeskundige.

Het is in jouw situatie wel belangrijk aan UWV te laten weten dat je zwanger bent.
    Dit kan namelijk eventuele re-integratieplannen beïnvloeden.
    UWV kan dan samen met jou daar rekening mee houden.

Actuele informatie over hulp bij het solliciteren van UWV vind je hier.

Ik wens je heel veel succes bij je sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page