Hoogte ZEZ uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door pearls, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Even een vraag, ik heb zojuist de aanvraag formulieren opgestuurd voor de ZEZ uitkering.

Nou heb ik vorig jaar (2013) maar een derde verdiend van wat ik nu verdien. Vorig jaar heb ik de eerste 4 maanden ook niet gewerkt omdat ik toen in mijn zwangerschapsverlof zat. Daarna werk weer opgebouwd wat natuurlijk best even tijd kost om nieuwe klanten te krijgen etc. Vanaf najaar 2013 kreeg ik echt veel klanten en vanaf toen hele drukke maanden en heel hard gewerkt! Nu heb ik dus bijna het gehele jaar heel hard gewerkt maar ben 3 jan 2015 uitgerekend. Dit betekend dat mijn verlof eind november van dit jaar ingaat. Waarop word dan de hoogte van mijn verlofgeld bepaald? Ik heb vorig jaar wel meer dan 1225 uur gewerkt maar niet zo'n geweldig inkomen gehad dat kreeg ik dus pas vanaf eind 2013 en nu het gehele jaar.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pearls,

Je wilt graag weten hoe UWV de hoogte van je ZEZ-uitkering gaat vaststellen.

De hoogte van je ZEZ-uitkering wordt gebaseerd op je inkomsten of gewerkte uren van het jaar vóór het jaar waarin je met verlof gaat.

Je geeft aan dat je in dat jaar minimaal 1225 uur hebt gewerkt als zelfstandige. UWV gaat er dan vanuit dat je minimaal het minimum loon hebt verdiend. Je uitkering zal dan 100%van het minimumloon zijn.
    Blijk je toch minder dan 1225 uur te hebben gewerkt?
    Dan neemt UWV je winst van 2013 en deelt dit door het aantal werkbare dagen dat jij had in 2013. Hierbij telt de periode dat zwangerschapsverlof had niet mee.

Actuele informatie over de hoogte van de ZEZ-uitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina