Goedenavond. Ik heb een vraag. Mijn man ontvangt momenteel een WW uitkering. Hij solliciteert zich suf maar helaas nog steeds geen baan gevonden. Zijn WW loopt binnenkort af. Wat gebeurt er als hij nog steeds geen werk heeft? Heeft hij dan recht op bijstand? Ik werk 24 uur en mijn salaris is lang niet voldoende om alles alleen te betalen. Wordt hier wel naar gekeken? M.a.w. wat moeten we doen als mijn man zijn uitkering stopt en hij nog geen werk heeft gevonden?
Beste Kolibrie, Je wilt graag weten of je man recht heeft op bijstand als zijn WW-uitkering de maximum duur heeft bereikt. Ik kan je niet vertellen of je man dan recht heeft op bijstand. Deze uitkering wordt door de gemeentes beheert en beoordeeld. Ik adviseer je jullie situatie voor te leggen aan iemand van jouw gemeente bij Dienst Werk en Inkomen (DWI). Hij/zij kan je wellicht een inschatting van het recht op bijstand geven. Ik wens je man heel veel succes bij zijn sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare