werken tijdens verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamvanjessie, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Goedemorgen,

Ik heb een vraag.

Mag ik freelance werkzaamheden verrichten tijdens mijn zwangerschapsverlof? Ik had gelezen dat in de 4 weken voor en 6 weken na mijn bevalling ik dit niet zou mogen. Wat zou er gebeuren als ik dit wel zou doen? Worden deze inkomsten gekort? Krijg ik dan een boete?

Graag een antwoord terug,

Groeten MamvanJessie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt: 18 dec 2013
    Beste Sabrina,

De arbeidstijdenwet is voor werkgevers en werknemers.

In een eerder bericht geef je aan de WAZO van UWV te ontvangen tijdens je verlof. Dan val je onder de werknemersregels hierin. Je mag op zijn vroegst uiterlijk 42 dagen na de bevalling beginnen met werken. Je verlof loopt gewoon door. Tijdens de resterende duur van je bevallingsverlof worden eventuele inkomsten niet gekort op je uitkering. Ga je eerder aan het werk? Geef dit dan schriftelijk door aan het UWV.

Het postadres van UWV is:
    UWV, Uitvoering ZW
    Postbus 57015
    1040CT Amsterdam

Wil je weten of je tijdens jouw freelance werkzaamheden gebonden bent aan de arbeidstijdenwet? En wat het gevolg is van het niet naleven hiervan?
    Dan kun je hiervoor contact opnemen met het Juridische Loket (0900-8020) of kijk in de brochure van de Arbeidstijdenwet.

Actuele informatie over de Arbeidstijdenwet vind je hier of kijk op de site van de Rijksoverheid.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina