loonstop door werkgever mogelijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by chrissebis, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chrissebis

Aug 26, 2008
    15
    0
    0
    Beste mensen van het UWV,

Sinds 17 april zit ik 100% in de ziektewet ivm ernstige bekkenklachten, ivm zwangerschap (nu 24 weken zwanger).
    Wel doe ik momenteel nog aangepast werk op mijn werkplek. Dit wordt mij echter ook te zwaar. advies van de fysio gekregen en de van de Verloskundige mag ik niet meer werken..
    Echter zeg de bedrijfsarts/arboarts dat ik wel mijn aangepaste werk kan blijven verrichten en mijn leidinggevende houdt zich daar strikt aan en moet ik dus blijven verschijnen op het werk..

Als ik nu toch het advies van de Verloskundige aanhoud, kan mijn werkgever dan mijn uitkering van het UWV stopzetten en mij evt ook een loonstop geven, terwijl ik al vanaf april 100% ziekgemeld staat?

Groetjes, Chris

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Chris,

Je bepaalt in overleg met de arbodienst en je werkgever of je nog (aangepaste) werkzaamheden kunt doen tijdens je ziekte.
    Aan de hand van dit overleg maken jullie een plan van aanpak.
    Je bent verplicht aan deze re-integratie activiteiten mee te werken.
    Doe je dat niet dan mag je werkgever je minder loon betalen of zelfs het loon inhouden.

Kom je er samen met je werkgever en de arbodienst niet uit?
    Dan kun je UWV vragen een onafhankelijk deskundigenoordeel over de situatie te geven.

Actuele informatie over het deskundigenoordeel vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page