vaststellingsovereenkomst

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door xfifix, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Hallo,

Over twee weken is mijn zwangerschapsverlof voorbij. Vandaag een tweede gesprek gehad over mijn werkdagen/tijden maar we komen er niet echt uit. Wat ik al vermoedde is ten sprake gekomen: ze hebben voorgesteld om onze wegen te scheiden om zo een arbeidsconflict te voorkomen. Als ik akkoord ga zou dit een vaststellingsovereenkomst worden en zou ik recht houden op ww. Aangezien ik geen passende oplossing bij dit bedrijf zie komen sta ik hier wel voor open.
    Nou zeiden hun dat ze mij alleen ten eerste nog 6 weken terug moeten nemen (omdat ze niemand mogen 'ontslaan' 6 weken na zwangerschapsverlof) klopt dat? En ook heb ik nog een uitwerkperiode van 2 maanden die ik verplicht ben volgens hun omdat ik anders geen rechten heb bij het uwv voor mijn ww uitkering. Dit zou betekenen dat ik nog tot 1 juli moet gaan werken bij hen. Hoe deze werkzaamheden dan uit gaan zien gaan ze nu overleggen en mij morgen hierover bellen om te kijken of we tot een gezamenlijke oplossing kunnen komen. Klopt bovenstaand verhaal? Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste xfifix,

Lijkt me een akelige situatie waar je in zit met je werkgever.

Je geeft aan dat je een vaststellingsovereenkomst krijgt aangeboden.
    Om voor een WW-uitkering in aanmerking te komen is het hierbij belangrijk dat:
    - je niet door eigen schuld werkloos bent
    - de werkgever je heeft gevraagd om akkoord te gaan met je ontslag.
    - de werkgever rekening moet houden met een opzegtermijn of een ontslagvergoeding.

Het klopt dat de werkgever je niet mag ontslaan binnen 6 weken na je zwangerschapsverlof. Ik ga ervan uit dat met de 2 maanden uitwerkperiode de opzegtermijn wordt bedoeld.

Actuele informatie over WW na ontslag met wederzijds goedvinden vind je hier en over ontslag na de bevalling hier .

Veel sterkte en ik hoop dat je er uit komt met de werkgever.

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina