Hoi, Ik heb mijn 22 oktober vorig jr ziek gemeld op mijn werk. Ik was toen al 4 maanden zwanger en kreeg door de werk druk en stress een verhoogde bloeddruk. Mijn contract liep af op 1 december, en ben dus ziek uit dienst gegaan. Ik kreeg toen een ziektewet uitkering. Alleen had dit ziek door zwangerschap moeten zijn. Ik ben vd week bij de verzekerings arts geweest, deze heeft erkend dat het door mijn zwangerschap is gekomen. En mijn verlof gaat per 11 maart aanstaande in. Alleen krijg ik mijn loon van dag 1 met terug werkende kracht 30% terug? Die is namelijk al die tijd ingehouden. En hoe lang duurt dat voor het uwv met terg werkende kracht het verschil betaald? Want lijkt mij dat ik ook vanaf per direct per week nu 100% krijg? Alvast bedankt molly.
Beste Molly, Zonder dossier kan ik je alleen algemene informatie geven. Je geeft aan dat de verzekeringsarts alsnog heeft aangegeven dat je ziek bent ten gevolge van zwangerschap. Dit betekent dan dat je recht hebt op 100% van je dagloon. Vindt de arts dat dit al het geval was met ingang van je eerste ziektedag (22 oktober) ? Je hebt dan recht op een nabetaling. UWV zal zo snel mogelijk de hoogte van je wekelijkse Ziektewet-uitkering aanpassen. Hou er wel rekening mee dat het wat langer kan duren voordat de nabetaling op je rekening staat. Ik wens je sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare