Hallo uwv webcareteam, Ik heb afgelopen juni mijn ww stopgezet wegens tijdelijk niet beschikbaar voor werk. Resterend ww duur was 3 maanden. Inmiddels bijna één maand geleden laten herleven. Nu weer door omstandigheden niet beschikbaar voor werk. Kan ik opnieuw mijn ww stopzetten? Dan blijft er nog 2 maanden ww recht over? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Groetjes mamaSaaf
Hai MamaSaaf, Je hebt een WW uitkering en je vraagt je af of je deze nogmaals stop kunt zetten? WW gestart na 1 juli 2015? Je kunt het recht op WW uitkering niet zelf stopzetten, maar wel de betaling van de uitkering. Het recht loopt dan door. Als je aangeeft dat je tijdelijk niet beschikbaar bent voor werk, dan beoordeelt UWV wat dit voor gevolgen heeft voor de uitkering. Dit doen we op basis van het berekenen van je fictieve inkomen. Hoe? Dat zie je hier uitgebreid uitgelegd. Je kunt via een bericht aan de adviseur werk aangeven dat je niet/minder beschikbaar bent Wij beoordelen elke situatie opnieuw. Let op: wordt de WW uitkering stopgezet omdat je fictieve inkomen hoger dan 87,5% van je WW maandloon is, dan kun je uiterlijk binnen 6 maanden terugvallen op restant van je WW uitkering. WW gestart voor 1 juli 2015 Als je een periode niet beschikbaar bent voor werk, dan stoppen wij voor die periode je WW uitkering. De uitkering wordt dan beëindigd voor het aantal uur dat je niet beschikbaar bent. Let op: voor de uren dat je niet beschikbaar bent, kun je uiterlijk binnen 6 maanden terugvallen op het WW recht. Veel succes! Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam