Hoogte zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door carmenna, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmenna

carmenna Nieuw lid

20 jul 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag mbt zwangerschapsuitkering.

Op dit moment heb ik ruim een half jaar een WW uitkering. Ik heb hier tot juni 2016 recht op. Ik ga in november met zwangerschapsverlof. Wordt mijn zwangerschapsuitkering berekend op mijn loon tijdens mijn dienstverband voordat ik werkeloos werd of wordt afgelopen half jaar WW uitkering ook meegeteld? (zodat de uitkering lager uitvalt)

Dezelfde vraag voor na mijn zwangerschapsuitkering. Als ik dan weer opnieuw WW aanvraag, is dat dan hetzelfde bedrag wat ik nu ontvang, of vind er een herberekening plaats?

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Carmenna,

Je wil graag weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering en WW-uitkering vastgesteld wordt.

De hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) wordt vastgesteld op het WW-dagloon. Tijdens de WAZO ontvang je hier 100% van. De WAZO is dus hoger dan je WW-uitkering.

Na je verlof kan je heropening van je WW-uitkering aanvragen. Er wordt geen nieuw dagloon berekend. Het dagloon zoals het nu is vastgesteld blijft gelden. Je gaat daar tijdens de WW-uitkering weer 70% van ontvangen.

Voor actuele informatie over de hoogte van de WAZO en heropening WW klik je op de linkjes.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina