Een vraagje Ik kan het helaas niet echt vinden op uwv website Vorig jaar werkte ik in het begin van het jaar bij mijn huidige werkgever voor een paar uur per week daarnaast werkte ik nog bij een ander bedrijf. Bij dit bedrijf ben ik in juli gestopt omdat ik een nieuw 0 uren contract kon krijgen En meer uur werk bij mijn huidige werkgever. Krijg ik alleen van mijn huidige werkgever zwangerschapsverlof uitkering of kan ik van dat andere bedrijf ook nog uitkering ontvangen als ik met Verlof ga? Omdat mijn loon anders veel lager uit gaat vallen omdat ik de eerste maanden van de afgelopen 12 maand maar een paar uurtjes werkte bij mijn huidige werkgever En nu werk ik een aantal dagen.. Hopelijk kunnen jullie mij dit vertellen
Hallo Veradaantje, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt vragen over hoe we de hoogte van je zwangerschaps-bevallingsuitkering (WAZO) berekenen. Wij baseren je dagloon op het sv-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je WAZO verlof begon. Dit houdt voor jou in dat we dan het sv-loon nemen van je huidige werkgever. We kijken daarbij naar een periode van 1 jaar. Meer informatie over de berekening van de WAZO vind je hier: Ik ben zwanger en heb een werkgever (WAZO) - UWV - Voor Particulieren. Als tussen je laatste werkdag bij je andere werkgever en je vermoedelijke bevallingsdatum meer dan 10 weken zit, dan heb je vanuit dit dienstverband geen recht op een WAZO. We nemen dan bij de bepaling van de hoogte van het dagloon alleen de gegevens van de huidige werkgever. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam.