Starten als zzp'er in ww na wazo

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by JoZ82, Feb 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoZ82

JoZ82 Nieuw lid

Feb 4, 2017
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Momenteel zit ik in de wazo met zwangerschaps verlof na een ww uitkering.
    Graag wil ik na mijn zwangerschapverlof starten als zzp'er in de ww.
    Het zou mooi zijn als mijn wazo dan soepel doorloopt in mijn ww.
    hierbij denk ik aan het aan het reeds klaar hebben van mijn bedrijfsplan en eventueel al de aanvraag doen voor de ww als startende zzp'er tijdens mijn wazo.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Vr gr JoZ82

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Hallo JoZ82,

Starten als ZZP-er, wat een spannende plannen! Je vraagt je nu af hoe je dit zo soepel mogelijk kunt regelen na je WAZO uitkering.
    Als je weet wanneer je WAZO uitkering stopt, kun je van te voren de WW laten herleven optie 3: Mijn ziektewet uitkering stopt….
    Als je de WW laat herleven, dan word je weer geregistreerd als werkzoekende. Als je wilt starten als zelfstandige, volg dan eerst de online training : Zelfstandig ondernemen met een WW-uitkering. In deze training komen de verschillende mogelijkheden aan de orde. De training sluit je af met een certificaat.
    Na de training kun je je (bedrijfs-)plannen delen met de adviseur werk. Voeg bij je bericht je bedrijfsplan en het trainingscertificaat. De adviseur werk dient je plannen goed te keuren. Start niet met je bedrijf voordat je toestemming hebt. Met de adviseur overleg je ook voor welke regeling je kiest.

Ik wens je veel succes met de nieuwe uitdaging!

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

Share This Page