Hoe vaak ben jij ziek?

Discussion in 'De lounge' started by Aylen, Jan 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aylen

Aylen Niet meer actief

Hoe vaak ben jij ziek? En wat moet er mis met je zijn om je ziek te melden op je werk?

Ik vraag het omdat ik me WEER niet goed voel. Bovenkaakholteontsteking, dus flinke hoofdpijn en pijn onder mijn jukbeenderen, slecht horen en een gevoel van algehele misère. Mijn man vindt dat ik mij ziek moet melden, maar ik doe dat liever niet omdat ik dan weer kandidaat ben voor een "verzuimgesprek" op mijn werk en dat probeer ik te voorkomen. Stom he... eigenlijk zou het mij ten goede komen om thuis uit te zieken en op mijn werk niemand aan te steken, maar door die stomme verzuimgesprekken voelt het haast alsof je helemaal niet ziek mag worden...

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Heb me vorige jaar 1 keer in het hele jaar ziekgemeld, en dat was ook maar 1 dagje. Had diarree en was aan het overgeven.

In november had ik ook voorhoofd en bijholte ontsteking, was aan het hoesten en niezen voelde me ook beroerd maar heb me toen niet ziek gemeld.
    Waarom? Ik meld me pas echt ziek als ik echt niets meer kan, ik meld het wel bij mijn leidinggevende met het verzoek om wat lichter werk te doen, dus niet al teveel bukken.

Iedere dag flink stomen, genoeg vitamines tot je nemen, op tijd naar bed, en ook als je daarna weer beter bent je weerstand in de gaten houden door voldoende vitamines en mineralen tot je nemen.

3. Metire

Metire Niet meer actief

ik ben al een hele tijd niet echt ziek geweest, we vaak hoofdpijn (migraine) maar niets om me ziek te melden.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben eigenlijk nooit echt ziek.. Wel eens verkouden of wat misselijk maar dat overleef ik wel:)

Ik denk dat ik me in de afgelopen 5 jaar 1 keer ziek heb gemeld op mijn werk. Ik kreeg toen griep en dat was precies in de periode dat de Mexicaanse griep zo heerste en toen mocht ik niet eens werken. Verder ga ik eigenlijk altijd door. Tenzij ik kotsend boven de wc hang, dan blijf in thuis:p

5. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Beterschap!

Ik ben er net vanaf maar heb mij niet ziek gemeld dat is ondertussen al weer 4 jaar geleden toen ik een miskraam had en ik niet mocht werken...

Ziek melden doe ik pas als ik echt in bed ziek lig te zijn anders ga ik gewoon werken. Ik werk in de zorg...

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eigenlijk zelden. 1 x per 2 jaar gemiddeld even goed ziek. Een griep met keelontsteking of i.d.
    Buiten de zwangerschappen om, daarin was ik continu ziek.
    Kinderen en man zijn eigenlijk ook nooit ziek.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Ik ben eigenlijk nooit ziek. Maar dit jaar had ik een longontsteking, pff dat was heavy 41 graden koorts en echt heel erg beroerd. Anderhalve week thuis geweest. Normaal ga ik altijd werken ook al voel ik me niet goed (1x per jaar ofzo), meestal wordt ik dan naar huis gestuurd, maar ach dan heb ik het iig geprobeerd!!

8. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Ik ben 1 / 2 keer per jaar echt ziek en dan probeer ik vaak nog te werken en als dat niet gaat tja dan word ik naar huis gestuurd. Maar ben de volgende dag vaak ook wel weer opgeknapt.
    Heb wel vaker hoofdpijn in een jaar, maar vind dat niet echt iets om me ziek te melden.

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Tot een paar jaar geleden was ik echt heel vaak ziek, in de winter iedere paar weken wel een paar dagen echt hoge koorts, overgeven, flauwvallen bij overeind proberen te komen... Dus ja dan zit er niet veel anders op dan ziek melden. Ik ben daarna heel erg op mijn weerstand gaan letten. Yoghurt met goede darmbacteriën, extra vitamines, veel fruit met vitamine C, veel naar buiten en extra vitamine D slikken. En sindsdien niet vaak meer ziek. Wel is het nog steeds dat als ik iets oppik ik ook de volle laag krijg en dus echt niet kan werken. Maar dat is nu nog maar 1 of 2 keer in het jaar.

10. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik ben meestal 1x per jaar echt ziek, meestal in de winter.
    Wel een aantal keer per jaar verkouden en niet zo lekker, maar dan kan ik in mijn ogen gewoon alles doen.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Op een verkoudheidje na en wat buikpijn eigenlijk nooit. Maar goed mijn dochter is er ook nog dus moet mijn bed wel uit, misschien had ik me er anders sneller aan toegegeven.

12. rums

rums Niet meer actief

1x per jaar als het gaat om spugen, diaree e.d.
    Toen ik een aantal jaar geleden nog niet aan de pil zat was ik wat vaker ziek omdat ik hondsberoerd op bed lag. Nu dus afwachten of dat ook gaat gebeuren.
    Maar ik moet wel aan de diaree en aan het spugen zijn wil ik me ziek melden.

Ligt denk ik ook wel aan het soort werk wat je doet.

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik geef creatieve en kunstzinnige vorming aan gedetineerden. Het probleem wanneer ik bovenkaakholteontsteking heb is vooral het zaagsel en steenschaafsel in mijn lokaal. Daar is geen afzuigsysteem, dus het is een grote stoffige bende.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als ik 1 keer per jaar ziek ben, is het al veel. Verkouden ben ik wel vaker maar ik blijf pas thuis bij hoge koorts, diarree of overgeven.

15. knap

knap Niet meer actief

vroeger was ik nooit veel ziek. Sinds ik suiker heb been ik vaker ziek longontsteking bronchitis spruw. Nu bijna week gestopt met roken en nog steeds long klachten. Hoop wel dat het snel wat beter gaat nu ik gestopt ben met roken. In elk geval long problemen en bronchitis...

Beterschap.

16. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Toevallig pas nog opgezocht hoeveel uren ik ziek ben geweest nav een artikel dat mensen met overgewicht de staat heel veel geld kosten omdat ze lui zijn en vaak ziek zijn. (ja, ik heb veel overgewicht).
    In de 7 jaar dat ik bij mijn baas werk (1e 3 jaar fulltime, laatste jaren 50%) heb ik mij in totaal 78 uur ziekgemeld. Dat is inclusief de uren dat ik ziek thuis ben gebleven wegens zwangerschap (wordt natuurlijk doorbetaald door UWV,maar kan ik wel nakijken). Gelukkig niet veel dus!

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    1 keer per jaar echt gevloerd! Vaak is dat begin februari.
    Verder met enige regelmaat/om de 6 weken fikse hoofdpijnen wat een dag of 2 - 3 duurt.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

365 dagen in het jaar (chronisch ziek) maar dat telt natuurlijk niet. Ik ben afgelopen jaar vaak verkouden geweest veel last van kroep gehad dus veel gebruikt gemaakt van mijn puffer en een abkuur van 17 dagen voor een flinke holteontsteking.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben in 2012 drie dagen thuis geweest ivm buikgriep.

20. Amare

Amare Niet meer actief

Ik ben zo een twee keer per jaar ziek.
    Ga dan toch werken, maar wordt uiteindelijk door collega's naar huis gestuurd.

Share This Page