ROTTERDAM - Op de Noordzee woedt donderdag een noordwesterstorm die voor hoog water langs de kust gaat zorgen Er zullen mogelijk waarschuwingen worden gegeven voor de sectoren West-Holland, Den Helder, Harlingen en Delfzijl. Dat maakte Rijkswaterstaat woensdagavond bekend Rijkswaterstaat geeft in dit soort situaties 12 uur van te voren een waarschuwing of alarmering uit aan onder meer waterschappen, provincies en veiligheidsregio's. ''Deze beheerders kunnen dan tijdig maatregelen nemen, zoals het sluiten van keringen'', aldus Rijkswaterstaat. Maeslantkering Woensdagavond had ook overleg plaats over een eventuele sluiting van de Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg. Bij een stand van 3 meter boven NAP in Rotterdam en hoger dan 2.90 meter bij Dordrecht moet de kering dicht. ''We houden de situatie continu in de gaten'', aldus een woordvoerster van Rijkswaterstaat woensdag. De gemeente Dordrecht heeft op haar website gewaarschuwd voor overlast door hoog water. In het stadscentrum kunnen kades onder water komen te staan. De gemeente stelt zandzakken beschikbaar
Ik hoop dat we onze voeten droog houden in NL Ze kunnen hier (prov Groningen) het water niet kwijt in de zee en laten het water nu op stukken land lopen die als waterberging moet fungeren.
Ff m'n hoogwaterbroek onderuit de kast vissen...... Nee serieus, hoop dat het mee gaat vallen voor iedereen die ermee te maken krijgt.
Gelukkig woon ik in Tilburg en zelfs met het slechte senario blijft het hier droog. Heb ik misschien toch nog een huisje aan zee . Nee geintje kan echt niet en als ik de verhalen hoor op tv dan moet het echt Drama zijn en met de regen die nog komt denk ik aan het ergste.
112Groningen - Nooddijk ook bij Lauwersoog (Video) Liveblog: Water loopt over dijk bij Tolbert - RTL Nieuws.nl Wij wonen tussen het lauwersmeer en Tolbert. Voelt best eng al weet ik dat wij voorlopig nog wel goed zitten.
Hier ook nog droog geen natte voeten . al staat het water waar ik langs moet voor mijn werk te komen aardig hoog staat. Een brug waar wij lang kunnen lopen stond al haast onder water [ achter ons] en een loop pat stond ook al water.
Het grenswater tussen Duitsland en Nederland (Bellingwolde) staat ook al bijna tot aan de "zomerdijk" aan toe.
Er zijn inwoners van een aantal dorpen bij Groningen geƫvacueerd. Honderden evacuaties om dreigende dijkdoorbraak | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl RTVNoord.nl - Noodevacuatie Woltersum en omgeving We wonen er niet heel ver vanddan. Ten Post is het dichste bij ons.
Volgens het waterschap hoeven wij ons hier nog geen zorgen te maken ivm het winschoterdiep, maar echt een geod gevoel heb ik daar nu ook weer niet bij. Begint in ieder geval toch wel spannend te worden wat er wel en niet gaat gebeuren met het water.
kan je wel zeggen, van het weekend/ begin volgende week gaat de waal enzo ook weer flink stijgen, de rijn + zijrivieren in duitsland geven ook heel veel water! en dat komt allemaal ons landje in. Veel plekken in duitsland zijn al gestremd voor vaarverkeer