ik zit meer regio dongeradeel/dantumadeel. ja gelukiig zou pas v.a zondag maar vandaag al los gegaan. nergens om maar ik denk dat ze situatie weer onderschat hebben. ik ga nu slapen en wens je een goede nacht rust toe.
zullen we een week of 2 ruilen hier ook eigen bedrijf maar dan aan wal. ja ik weet de ellende nog met de baas en dat je weer zwanger was ik ga nu slapen wens je een deinende nachtrust toe.
Dan is het bij jou idd nog wat rustiger. Als ik het zo hoor en lees dan lijkt het er idd wel op dat ze er de afgelopen jaren niet genoeg aan hebben gedaan om de dijken te versterken. jammer, maar zo gaat het meestal wel. Ze zeggen nu nog dat het hier wel veilig is, ben benieuwd hoe ze daar morgen bij daglicht zien.
Nou....ik vind het allemaal wel spannend hoor. Bij ons is in een straal van 30 km van alles gebeurt, onder water gelopen etc... Ben blij dat het droog is en de wind wat meer is gaan liggen. Alhoewel...het waait al meer dan gister. Maar goed, tot zondag is het hier nog een risico...afwachten dus. Hier = friesland
mamavanjuul, is dat gebied met opzet onder water gezet? dat hebben ze hier namelijk ook wel gedaan als soort van opvangbak voor het extra water. De geevacueerde dorpen zijn hier vanmorgen weer naar huis gegaan en hebben ze vannacht flink kunnnen spuien. De dijken zijn wel totaal verzadigd en daar zit nog wel een stukje gevaar in, maar op dit moment is het stabiel
Klopt, hier is vlakbij ook een gedeelte onder water gezet. Raar idee, dat ze iets onder water zetten om juist water mee op te kunnen vangen! Hier is verder niet geevacueerd, daarvoor wonen wij daar te ver vanaf. Maar 30 km ligt akkrum en 10 km grou en daar zijn ze wel geevacueerd. Het blijft toch een raar idee. Blijf toch het weer in de gaten houden, dat het bijv nu wel weer is gaan hard waaien vind ik wel weer een beetje eng...raar eigenlijk!
Mamavanjuul; klopt, vind het ook een raar idee hoor. Ik houd het hier ook wel even in de gaten want ik vertrouw die verzadigde dijken nog niet echt. Grappig zeg, mijn man heeft een paard gehad en die stond toen in Akkrum in de wei.