Dag dames, Gisteren hebben wij een pretecho gehad en alles was goed met de kleine meid. Ben nu 28w1d zwanger en het meisje groeit erg goed ineens. Ze weeg maar liefst 1335 gram. Dus wordt een grote dame. Nou dacht ik last te hebben van blaasontsteking had het gevoel dat er een baksteen tussen mijn benen ligt, maar het blijkt het meisje te zijn. Ze ligt met haar billen naar beneden en in een V vorm. Nou heeft ze nog genoeg te tijd om goed te gaan liggen, maar heeft iemand hier ervaring mee??? Onze oudste is met een spoedkeizersnede geboren omdat de ontsluiting niet verder vordere. Nou heb ik gelezen dat als je een keizersnede hebt gehad ze het kindje niet gaa draaien... Bedankt voor de reacties!
Ik zou me er met 28 weken niet druk om maken, je kindje kan nog alle kanten op! Pas met 35/ 36 weken is het echt de bedoeling dat ze op de kop gaan liggen. Wat de invloed van de kz is weet ik niet, dat zou je je vk moeten vragen.
Ik zou me ook nog geen zorgen maken...ze gaan sowieso niet draaien voor 35 weken want dan is er nog teveel vruchtwater waardoor de kleine gewoon weer terugdraait Als zij met 35/36 weken nog in een stuit ligt zullen ze proberen te draaien, was bij mij ook zo, alleen denk ik dat het bij jou misschien niet mogelijk is i.v.m. je keizersnede. Maar ik denk dat een gynaecoloog jou het beste antwoord kan geven, die zal je onderzoeken en kijken of het kan ja of nee...
je hoeft je nog geen zorgen te maken hoor ze heeft nog de tijd en de ruimte om te draaien. ik ben nu bijna 31 weken en ik was vorige week op controle bij de vk en mijn meisje bleek toen ook weer in stuit te liggen maar de vk zei toen ook dat er nog geen enkele reden is om je al zorgen te maken en dat ze nog een paar weken de tijd heeft.
Bedankt voor alle reacties. Ik zal het dus gewoon even afwachten..... Ik wilde zelf graag een keizersnede gezien mijn vorige bevalling niet erg lekker was verlopen, maar de gyneacoloog wil toch dat ik het normaal ga proberen....dus hoop eigenlijk wel dat ze lekker zo blijft liggen...misschien niet helemaal de juiste instelling, maar mijn vorige bevalling was echt een drama namelijk.
Ze heeft nog tijd genoeg om te draaien. Hier lag de baby met 28 weken ook nog in stuitligging. Zover ik weet doen ze geen draaipoging na een ks, omdat de kans te groot is dat het litteken scheurt.
hier nog een had met 26 weken een echo en ze lach ook in de v vorm kont in de bekken, 1 week later weer een echo en toen lag ze weer met haar hoofdje naar beneden,, ze kunnen nog heel veel draaien dus je hoef je geen zorgen te maken voel der nu ook vaak draaien denk dat ze der van houd hehehe
Rond die tijd lag mijn kleine al ingedaald met zijn hoofd (nog niet vast) en vanaf een week of 30 ligt hij plotseling in stuit. Bij een 2e kindje kan hij bij 36-37 weken nog draaien, ruimte genoeg. Sterker nog: de meeste kindjes liggen rond de 30 weken in stuit. Afwachten maar dus.