Ik ben nooit een zwaargewicht geweest en weeg al járen rond de 56 kg. Voor mijn lengte van 1.69 een BMI die net schommeld tussen gezond en ondergewicht. Op zich niets zorgwekkends want dit is nu eenmaal mijn bouw, ik eet genoeg en gezond en ben geen overdreven snoeper (al kan ik eten wat ik wil, heb het nooit in mijn gewicht terug gezien). Ik had ik de zwangerschap dan ook niet verwacht dat ik een 15 kg bij zou komen, maar zoals het nu is, vind ik ook maar raar: Ik ben nu 28 weken zwanger en weeg 62,2 kg (begonnen met 56,5 kg), in totaal pas 5,7 kg aangekomen! Ik probeer meer te eten dan ik deed voor de zwangerschap en zeker toen ik zag dat ik maar zoetjes aan om hoog ging waar de weken vorderden maar op een gegeven moment is de honger toch echt gestild.... Ik eet nu zo'n 5 bruine boterhammen per dag, gevarierd met zoet/vlees en savonds een normaal portie aardappels/vlees/groente of pasta/rijst met gehakt/vis. Ook 2 of 3 tussendoortjes (koekje, chocolade) en 2 stuks fruit per dag. Drinken vooral chocomelk, melk, appelsap en ranja. Lijkt mij genoeg, of niet? Kleine is met 26w5d nog gemeten en lag 3 dagen voor op termijn met een geschat gewicht van 1033gr, niet verkeerd dus! Misschien meiden die dit herkennen? Of juist nog tips hebben? Want meer snoepen kan ik mezelf wel opleggen, maar kan me niet voorstellen dat beeb daar iets aan heeft, wel?
Ik herken het zeker wel. Ik woog (voorheen dan) altijd 48 kg, na anti-depressiva woog ik toen bij het begin van mn eerste zwangerschap 56 kg en ben uiteindelijk uitgekomen op 74 kg (dit was met 39 weken). Maar tot de 32 weken was ik maar 2,5 kg aangekomen, daarna vloog het eraan. Na de bevalling zat ik binnen 4 maanden weer op 50 kg. Deze zwangerschap is het iets anders gegaan, ik woog al 68 toen ik zwanger raakte (heel vreemd, maar goed) en ben tot nu toe 3 kg aangekomen, vanochtend bleek bij de vk dat ik 1,6 kg was afgevallen, dus ik vermoed dat het nu weer pas na de 30 weken omhoog zal schieten. De kleine krijgt wel wat hij/zij nodig heeft, dus maak je daar geen zorgen over. Ik gok dat je (net als ik) de laatste weken wel flink zal aankomen. En zolang de vk zegt dat er niks aan de hand is, dan zou ik daar gewoon vanuit gaan. Liefs, DD
Zou me er niet te druk om maken hoor! Ik ben met 48 kilo de zwangerschap ingegaan (ook 1,69 en ik had dus best wel ondergewicht, kan eten wat ik wil en er komt geen gram bij) en nu pas ben ik 13 kilo aangekomen in totaal. De eerste 20 weken kwam ik sowieso bijna niets aan, alles wat er nog bijgekomen is, komt van de laatste paar weken. Zolang je maar genoeg en gezond eet! De baby groeit goed en komt goed aan, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Enne, wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Bij Thirza woog ik 64 kilo toen ik zwanger werd, viel toen 7-8 kilo af door extreme misselijkheid en ben toen heeeeeeeeel langzaam weer aan gaan komen, nadat het een tijdlang stabiel bleef op die 56-57 kilo. Pas in de laatste 10 weken ben ik echt goed aangekomen weer en woog ik uiteindelijk 74 kilo: 10 kilo boven mijn eigen gewicht dus. Thirza heeft daar blijkbaar weinig last van gehad: die woog 4330 bij de geboorte (wel 2 weken overtijd). Direct na de bevalling was ik gelijk 9 kilo ook weer kwijt dus, (had ook veel vruchtwater). Ik zou me er niet teveel op vastpinnen: de grootste groei tijdens je zwangerschap is in dat laatste trimester, dus de kilo's komen nog wel
ik heb gewoon een gemiddeld bmi (ook voor mijn zwangerschappen) meer aan de lagere kant dan aan de hoge kant. maar ik ben in de eerste 33 weken bij beide +/- 4 kilo aangekomen. en volgend de vk was dat helemaal prima.... na de 33 weken ging het ineens een stuk harder, maar ben bij beide niet meer dan 11 kilo in totaal aangekomen!
Hey, Ik woog 48 kilo (1.64 cm) toen ik pas geleden zwanger werd D). Ben altijd al strak in m'n pakje geweest en ik vrees het zo erg dat ik uitscheur of 'dik' blijf... Ik ben nu al aan het smeren met oliën om de huid soepel te krijgen en ik eet veel fruit om m'n vreetbuien tegen te gaan. Ik eet behoorlijk veel chocola (200 gram per dag), maar sinds ik weet dat ik zwanger ben verruil ik dit met gezondere dingen. Ik heb ook begrepen dat je rond het einde een kilo of 20 aan kan komen, maar dat het niet per se hoeft.
Ik begon mijn eerst zwangerschap met 55 kilo en woog met 40 weken 64 kilo, tweede zwangerschap precies hetzelfde. Daarna helaas afgevallen, weeg nu nog maar 46 kilo Liefs Suzanne
ik ben de zwangerschap begonnen met 50 kg, toen in de eerste 12 weken 3 kg afgevallen, en nu met 19 weken zit ik net aan de 50-51 kg.. Ik verwacht zelf ook niet zo veel aan te komen eigenlijk.. Volgens mijn bmi heb ik ook een (flink) ondergewicht, maar ik eet gewoon goed en gezond. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor! En ik hoor dat je de laatste weken vooral veel aankomt, dus volgens mij geen reden tot ongerustheid
Ze zeggen dat je ong. 12 kg moet aankomen als je een normale zwangerschap hebt. Want dat is het gewicht van het kindje, placenta, vruchtwater enz... Ik ben ook een lichtgewicht en eet ook genoeg en kijk nergens na.. Ja geluk hebben he.. Maargoed, ik kwam met 22 weken 10 kg aan.... Toen dacht ik nog nou dat gaat lekker. Maar daarna nog maar 1kg extra tot 39,5. 11 kg aangekomen totaal dus. Dus zegt helemaal niets. Als je gezond eet is het gewoon prima zegt mijn vk altijd...
Tot 30 weken kwam ik 2 kilo aan. Daarna wat meer en met 36 weken zat ik op 8,5 kilo. Helaas kreeg ik toen de griep waardoor ik er weer 2 kwijtraakte en deze niet meer aankwam. Ik eindige dus met 6,5 kilo. Voordat ik zwanger raakte woog ik 53 kilo. Inmiddels ben ik 4 weken geleden bevallen en weeg ik 52 kilo. Zit dus onder mijn startgewicht Terwijl ik zo gehoopt had dat er wat kilo's aan zouden blijven zitten