Ik ben (ook als ik niet zwanger ben) inderdaad ook niet zo'n fan van sigarettenrook. Maar als ik dan ergens een feestje heb waar gerookt wordt, dan heb ik gewoon pech gehad. Als zwangere vind ik dat anders omdat bekend is dat het gewoon heel slecht is voor het kindje. Natuurlijk mag iedereen zelf zijn/haar keuze maken in het wel/niet roken. Maar omdat het om een gezondheidsding gaat waar je (ook al wil je het niet) aan mee doet als mee-roker vind ik wel dat je er iets van zou mogen zeggen. Natuurlijk ben ik niet van plan om ergens binnen te komen en te melden dat iedereen onmiddellijk zijn sigaret uit moet drukken. Maar ik wil wel kijken of er ergens een ruimte is waar niet gerookt wordt en anders kies ik voor de gezondheid van ons kindje en ga ik dus naar huis.
Vind ik ook. Muv roken waar mijn kinderen bij zijn, dat wil ik absoluut niet hebben. Maar zoals gezegd, als je er echt last van hebt dan kan je altijd eerder gaan. En twee uurtjes in de rook zitten veroorzaakt geen groeiachterstand hoor.
Misschien kun je vooraf eens een balletje opgooien bij je buurman? Dan kan hij wellicht als er bezoek komt aangeven dat er vandaag buiten gerookt wordt en hoef jij het ook niet te melden tijdens het feestje. En anders beleeft 1 drankje drinken en dan lekker weer terug.