ben zoooooooo moe, zit er echt doorheen. Mijn man blijf maar zeuren over het huishouden.. Hij baalt van rommel Ik KAN gewoon niet meer doen, en met 2 kids is het 5min later alweer een zooi Ik zei al dat hij het dan maar moet doen als hij zich er aan ergert, maar dat wil hij niet, hij werkt natuurlijk ook wel 10/12 uur per, 5 dagen per week, plus de zolder thuis nog verbouwen. Heb hem maar gezegd dat hij het dan maar moet accepteren zoals het nu is. oooooooh :xen het kan nog erger... mijn schoonouders stonden ineens voor de deur om te kijken naar de dakkapel.. Gaan ze gewoon boven alle deuren opentrekken :x en daar is het nu nog een een zooi... ik ben steeds al bezig om het op te ruimen, maar het staat vol spullen van de zolder die aan de kant moesten voor de dakkapel. pfff en maar zeuren dat ze deden, de kraamhulp zou niet willen komen zo, en zo kun je toch geen kind krijgen, bla bla bla bla. Ze denken echt dat je 2 kids gewoon op je bed neer kunt zetten zodat je op kan ruimen, tuurlijk... bah bah bah, voel me nu helemaal klote!! wat moet ik dan doen, zit nu al de hele dag met een hele harde buik omdat ik de hele morgen al druk ben geweest beneden. Is het nu zoooo raar om als hoogzwangere niet meer de hele dag te kunnen rennen en vliegen??
Wat een belachelijke reacties krijg je zeg! Van je man kan ik het enigszins begrijpen dat hij het niet trekt naast zijn werk en het verbouwen om het huishouden erbij te doen, maar hij ziet toch dat jij het niet redt? Waarom moet hij daar dan opmerkingen over maken? Ik zou dat echt niet pikken. En wat je schoonouders betreft, die hebben al helemaal geen recht van spreken toch? Laat ze je dan een dagje komen helpen als ze er zoveel problemen mee hebben... Bah, net of jij er geen hekel aan hebt dat het een rommeltje wordt zo. Maar daar kun jij toch niets aan doen? Succes meid! Laat je niet op je kop zitten!
Meid, laat je niet opjutten! Dat is niet goed voor jou en de baby. Zoek een rustig moment uit ('s avonds) en bespreek in alle rust met je man dat je wel meer wilt, maar het simpelweg niet kan doen. En dat hij vervolgens twee keuzes heeft: jou wat helpen óf ophouden met zeuren over de rommel. Ik vind het echt te gek voor woorden dat jij je in dit stadium van de zwangerschap je daar zo druk over moet maken, terwijl je eigenlijk wat rustiger aan moet doen.....
Ik zou me er maar niet druk om maken en gewoon lekker rustig aan doen. Ik doe ook minder in huis nu hoor. Jammer dan, komt echt wel weer. Hier gelukkig geen man en (schoon)ouders die erover zeuren. Zouden ze eens moeten proberen trouwens....dan kunnen ze flink de wind van voren krijgen...
belacheiljk dat je sch-ouders deuren open trekken!!! wat een lef! zou ze toch faliekant naar buiten bonsjouren! meis maak je niet te druk hoor. komt vast allemaal goed!
Meis, snap dat je man t ook druk heeft.. maar hij ziet toch ook wel dat jij ook niet meer kan doen dan je al doet! Mee eens, ff op eens rustig tijdstip een gesprekje houden. Wat je schoonouders betreft, wat een lef! Zomaar alles open trekken.. en dan ook nog eens die opmerking! Kom op hé! Dat was er bij mij niet in gegaan!!! Ik ken hier ook 2 mensen die dat deden, ik was niet zwanger ofzo.. maar we woonden er net dus was nog behoorlijk een zooi. Komen ze binnen en trekken ze alles, écht álles open! Tot alle deurtjes in de keuken! DAT DOE JE TOCH NIET:x... Ga er eens met je schoonouders over praten, of maak een opmerking dat ze het misschien wel begrijpen dat jij daar niet van gediend bent. Succes meid, komt goed.. doe het rustig aan dat is beter voor jullie...
dus jullie vinden niet dat ik me aanstel? Ik zorg iig steeds dat niet het hele huis vol speelgoed ligt, ik veeg het op een hoop en de ids ruimen het dan op. Ik zorg dat het aanrecht zo goed als leeg is en de vaat weg. Zorg dat de was bijgehouden wordt en haal regelmatig een doekje over de wc en de tafels. Dat is toch wel het belangrijkste of niet?
ja zo doe ik het hier ook hoor zonnebeertje zorg dat aanrecht leeg is en dat er overal wel een doekkie overheen gaat, en manlief stofzuigd dan meestal en dweilen doet hij ook. was bijhouden.tja dat lukt niet helemaal hier..maar heb er dan ook een hekel aan
niet fijn allemaal, en je wordt er bek af van denk !! rustig aan en alles komt goed, anders doe je elke dag een beetje ??? en je mannetje misschien ook??? dan heb je iddegeval wat gedaan ja toch en het blijven kinderen dat zijn ook af en toe of vaak everzwijnen!!!!
ben iig heel blij dat jullie er net zo over denken!! verlof is toch ook om uit te rusten? heb nu nog steeds een pijnlijke buik, en moet zo ook nog boodschappen doen... hihi wat een klaagzang he
ikhad me schoonouders een emmer met water en de stofzuiger in de handen gedrukt ze voelen zich zo thuis dat ze ook kunnen helpen op ruimen nee dat hadden ze bij mij zowiezo niet gered ik had ze er uit geknikkerd van je man vind ik het ook belachelijk! enne hij is de weekenden toch vrij laat die je dan helpen ff met de zooi boven opruimen en kraamhulpen zijn wel wat gewend hoor. ik ben net zo ver als jou zwanger en doe ook niet zo veel meer veeg ook altijd het speelgoed van me dochter op een hoop en flikker het trug in de bakken en vind het wel best de wc en het aanrecht zijn schoon de was is weg en badkamer is schoon de tafels en vloeren zijn netjes en dan vind ikhet ook wel weer best oja en natuurlijk staat het eten iedere avond netjes klaar. laat je niet gek maken en geniet van je zwangerschap en laat je man de boodschappen maar halen.
jeetje wat erg voor je ik zou zeggen maak je echt hier niet druk om hoor je moet lekker uitrusten zoveel als je kan straks heb je nog een kleintje erbij en heb je het druk zat. en dat van je man ik zou gewoon even rustig met hem praten en zeggen dat je gewoon echt niet meer kan doen als dat je nu doet en als hij zich er echt zo aan ergert het zelf maar moet doen en dat jij echt niet meer kan je moet naar je lichaam luisteren en wat betreft je schoonouders waar halen ze het lef vandaan om alle deuren open te trekken en dan ook nog eens gaan lopen zeuren nou als de mijne dat deden hadden ze de wind van voor gekregen zeg sorry hoor maar ik vind dat echt niet kunnen
Ik zou je schoonouders eens de wind van voren geven. Het lef om deuren zomaar open te doen en zulke opmerkingen tegeven. Als het hun niet aanstaat zouden ze misschien een keer kunnen komen helpen. Ik heb zelf ook 2 kids rondlopen en ik kan echt niet meer alles wat ik zou willen. Net als bij jouw maar ik het aanrecht leeg. Voor mijn man thuiskomt de meeste, maar echt niet al het speelgoed, ruim ik dan op. De w.c en de was wordt bijgehouden maar dan houd het grotendeels op. Ja, stofzuigen buiten de trappen om. Geniet nog van deze paar weken en rust uit. Laat je man anders de boodschappen doen op de zaterdag. Dat is dan toch iets wat hij wel kan doen voor jouw en zijn gezin.
Nee !!!! Je stelt je niet aan .... Kan je de hulp niet inroepen van je hormoontjes en vreselijk gaan janken als ze zo tegen je zeuren werkt hier prima ... Meid laten ze lekker kletsen , harde buiken krijgen en vroegtijdige weeën zitten jullie allemaal niet op te wachten toch . Rust zal je redden ... Sterkte ermee .. Liefs Edith Mama van mees *
Dank jullie!!!!!!!! Doet me goed vandaag doe ik niks meer, net boodschappen gedaan en nu dus nog meer last van rug en buik. Buik is wel rustig gelukkig. gaan huilen vind ik heel moeilijk, slik alles in, maar ga het de volgende keer zeker proberen!
Schoonfamilie... don't get me started. Het liefs verbreek ik alle contact! Ik baal ook van de rotzooi in mijn huis en het feit dat ik niet meer optimaal mijn werk kan doen door de moeheid en de misselijkheid. Maar je bent wel 24/7 bezig met het bouwen van een kind... Daar mag iedereen best wel eens respect voor hebben! Je vriend moet accepteren dat het leven niet vlekkeloos verder gaat met een verbouwing in huis en een zwangerschap. Dat je huis er niet uitziet als een showroom van een woonmall in deze situatie! Wat naar dat hij je zo onder druk zet... en die schoonfamilie.. lekker laten praten joh.. het is niks en het wordt toch nooit wat. Als je geen steun van ze verwacht raak je ook nooit teleurgesteld. Zo sta ik er de laatste tijd in en ik moet zeggen dat het best oplucht. Heel veel sterkte...
Nou ik vind dus echt niet dat je klaagt. Je man heeft een schop onder zijn r**t nodig zeg. En je schoonouders mogen ook opruimen hoor, als ze het een rotzooi vinden. Hier doet mijn man al een hoop, ik heb BI. Hij klaagt niet, vindt het nu normaal om het te doen.
Als het niet gaat, dan moet je het ook echt niet doen. De laatste weken zijn blijkbaar gewoon echt zwaarder, en dat is niet voor niets. Alles gaat ook langzamer. Mocht je je er zelf ook aan irriteren, misschien kan je een keer iemand vragen om samen een keer door het huis te gaan. Bijvoorbeeld stofzuigen en dweilen doe ik zo min mogelijk. Of op een dag dat ik niet zoveel anders doe... Daar krijg ik veel last van. En ik heb nog niet eens twee andere kids rondlopen...
Misschien dat je je schoonouders kunt vragen eens af en toe met de kinderen wat leuks te gaan doen en/ of oppassen. Kun jij wat nodig is opruimen en wellicht wat rust nemen. Denk dat je door rust te nemen de situatie beter kunt overzien en de rommel wat beter voor lief kunt nemen. Dus in plaats van te zeuren zouden je schoonouders je ook kunnen helpen.
ze zouden ook eens hun hulp kunnen aanbieden... ipv alleen maar commentaar. egoistisch hoor. en geen inlevingsvermogen. typisch die babyboom-generatie.