Hoi Binnenkort moet mijn bed ( behoorlijk ) omhoog,maar nu willen we eigenlijk alleen de lattenbodem ophogen, wat dus niet kan met klossen. "Probleem" is dat we dit bed hebben http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/malm-bedframe-wit-gelazuurd-eiken__0107507_PE265702_S4.JPG Met daarachter een kast met uitschuifbare (ondergoed) lades http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/malm-hoofdeinde-bedplank--delig-wit-gelazuurd-eiken__0125338_PE268821_S4.JPG. Als we het hele bed omhoog doen, dan komen we dus een heel end boven die kast uit,waardoor we onze wekkers, lampen, ruimte niet kunnen gebruiken. Niet handig dus. Iemand een idee hoe je op een stevige en veilige manier alleen de lattenbodem kan ophogen ?
Ik heb vandie opblaasbare camping matrassen gebruikt en die onder onze matras gelegt, was echt een super oplossing. Zeker als je geen tweede matras hebt en het kost ook nietzo heel veel, sterker nog wij hadden ze in de berging liggen al.
Wij hadden een soortgelijk probleem. Uiteindelijk heeft mijn man als oplossing bedacht om alleen de lattenbodems op kratten met bier te zetten. Echt het werkte perfect!
Bij Levi hadden we er idd gewoon een extra matras op leggen ( hadden toen een boxpring ) en kwamen qua hoogte precies uit. Alleen was de kraam daar niet blij mee omdat ze geen steun had als ze hielp met bv ( ze gleed van het bed af zeg maar ) Dit bed is heel laag en komen dan met een extra matras erop nog lang niet op de 80 cm
Wij hebben ons bed niet verhoogd. Ik beval wel in het ziekenhuis en ik vind het persoonlijk niet nodig om elke dag een verschoond bed te krijgen in de kraamweek. We hebben toen met de kraamverzorgster afgesproken dat mijn vriend het bed zou verschonen, dus zij niet hoefde te bukken. Was prima.
hey ik heb hetzelfde bed... bij mijn dochter hadden we er een extra matras opgedaan en toch klossen onder het bed, maar wel 6 stuks. het bed is wel iets beschadigd maar het werkte wel goed. bij deze gaan we extra matras doen en kratjes eronder. het is een vervelend bed wat dat betreft..
Ja zeker een lastig bed. Ook nog geen jaar oud dus zit niet op beschadigingen te wachten. Ga vanavond maar eens meten hoever ik met kratjes kom. Anders desnoods aan alleen mijn kant een extra matras er op ( man zijn rug trekt het niet om op 2 matrassen te liggen )
Wij hebben wel het hele bed verhoogd en dus een tijdje niet bij nachtkastjes, lampjes e.d. gekund. Ach, daar verzin je wel wat op... Ook bij zkh-bevalling en zelf verschonen is het eigenlijk verplicht om je bed op goede hoogte te hebben ivm controles door de kraamverzorgende. Als ze ermee akkoord gaan dat je bed niet op hoogte is, is dat een soort coulance van hen, maar niet iets waar je op kunt rekenen.
Wij zitten met hetzelfde probleem, alleen hebben wij de Hopen. Denk dat we het campingluchtbed er inderdaad onder gaan doen, die ligt al op zolder en is vrij dik. Mijn vriend is als de dood dat het bed beschadigt (hij is uber zuinig op zijn spullen). Andere optie is het idd met kraamzorg bespreken, ik hoef ook echt niet dagelijks in een schoon bed (vind het zelfs belachelijk en zonde van de was die het geeft). Bevallen doe ik ook in het ZH.
Ik lees even mee en ben erg benieuwd hoe je het uiteindelijk oplost. Wij hebben namelijk precies hetzelfde bed .
Wij hebben ons bed al een paar weekjes op krrajes bier gezet. Ook de achterwand en onze nachtkastjes staan er op zodat we gewoon bij ons nachtlampje etc. bij kunnen. Vindt het persoonlijk behoorlijk stevig staan (was hier in het begin ook bang voor ) Sccs iig ermee.
maar jij hebt dan losse nachtkastjes denk ? Die van ons staat achter het bed en op wieltjes, dus als je die op bierkratjes zet kan je je kastjes niet meer openen. Even bij de AH kijken of we tegen statiegeld 4 lege kratten mee krijgen en dan kijken hoe ver we komen. Ik laat het nog even weten !
Wij hebben dit bed ook en de vorige keer het bed op Bierkratjes gezet. Vier stuks en eentje als opstapje gebruikt. Ging prima! Succes
Wij hebben ons bed opgehoogd met ouderwetse melkkratjes! (net zoiets als bierkratjes) en als oplossing voor de nachtkastjes.. waarom doe je daar dan ook niet gewoon een kratje onder? dan is alles lekker hoog maar wel op dezelfde hoogte!