ongikrampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wendy blesing, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben 21 weken zwanger. Heb sinds 2 weken af en toe ongikrampen. Niet elke dag. En ook heel licht. (Voordat ik zwanger was, en ongi moest worden, was het erger)
    Heb net de vk gebeld. Die zei dat het het groeien van de bm kan zijn. Of blaasontsteking. Verder heb ik geen moeite met ontlasting ofzo.

Ben benieuwd of andere vrouwen hier ervaringen mee hebben?

2. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook wel eens last van, is zover ik ook weet het groeien van je baarmoeder alles veranderd natuurlijk van binnen en daar horen kwaaltjes of nieuwe dingen bij..
    Niks om zorgen over te maken, gelukkig!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je verloskundige aangeeft dat het een blaasontsteking kan zijn, zou ik even je urine op kweek laten zetten bij de huisarts, dan kun je daar eventueel medicijnen voor krijgen.

Omdat je zwanger bent, kan er urine in de blaas blijven staan bij het uitplassen en daardoor krijg je eerder een ontsteking. Om het helemaal mooi te maken, ervaren de meeste zwangeren een blaasontsteking ook nog eens anders tijdens de zwangerschap.

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb vanmiddag ook urine langs gebracht. De vk zei ook dat als het niet regelmatig is de krampen. en geen bloedverlies dat er niks aan de hand is. (waarschijnlijk groeien bm of misschien blaasontsteking)
    mijn buik is ook altijd gevoelig als ze het hartje gaan luisteren. Dan drukt ze best hard vind ik in mijn buik.

5. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doe ongi pijn is meestal bandenpijn.
    Kan net zo voelen,soms minder heftig,soms voelt het heftiger.
    Vanaf de 20e week gaat je baby en dus ook je baarmoeder een groeispurt maken en dat kan pijnlijk aanvoelen.
    Ik ben nu zelf 30 weken en heb het nog geregeld,vooral als ik ook te veel gedaan heb (noem het dan een vermoeide buik :) )
    Er gebeurd zoveel in je buik nu,en die pijn is super irritant.
    Als ik het heb dan pak ik een warme kruik of neem ik een lekkere douche en zorg ik dat ik kan ontspannen (wat niet altijd mogelijk is met 3 kids om mij heen ;) )
    Mijn gyn heeft ook gezegd dat als het te vervelend is of pijnlijk is je gerust een paracetamol mag nemen.
    Je mag er 4 per dag van 500mg.
    Je mag er 2 tegelijk innemen dus 100mg 2x per dag.
    Heb je een goede buikband?
    Hier verlicht het meestal om een goede stevige buikband te dragen.
    Mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd je verloskundige bellen uiteraard.
    Maar probeer het eens te verlichten met een lekkere warme kruik,of een douche en als het te vervelend is een paracetamol.
    Het voelt heel vervelend maar zie het als een teken dat je baarmoeder en dus ook je kindje lekker aan het groeien is ;):D

6. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Lijkt mij inderdaad ook het groeien van de baarmoeder. Als het wat meer aan de zijkanten is kan het ook bandenpijn zijn.

7. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Zou ook kunnen dat je nu al wat last heb van harde buiken bij mij begonnen die ook rond de 2e trimester.
    Kan vervelend aanvoelen. Als je je echt ongerust maakt zou ik gewoon naar de vk gaan beter keer extra dan te weinig. X

8. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    @littlemestphnie: Harde buiken is toch dat je buik heel hard aanvoelt? Die van mij kan ik nog indrukken zeg maar. Voelt niet anders dan normaal. Heb wel met fietsen dat ik soms buikpijn krijg. Misschien dat, dat lichte harde buiken zijn? Als ik dan weer ga zitten. gaat het weg

9. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja kan inderdaad harde buiken zijn ze kunnen soms zelf heel vervelend tot pijn doen. Ook als je dan net even teveel heb gedaan kan hij hard worden ene keer war harder dan de andere keer. Ik heb het verder nog niet geprobeerd in te drukken ik ga meestal even rustig zitten of liggen en ontspannen en dan gaat het weer weg duur nooit lang. Soms heb ik ook nog wel eens als ik in bed lig ineens ongi gevoel maar dat komt echt Door de groei en dat ze dan net even niet zo lekker in je buik ligt. Heb ik oog last van hihi. Ik draaide me 1 keer deze week wat te snel om en voelde net alsof ik me spier scheurde rechts onder. Oef wat deed dat zeer echt even laat van gehad heel de ochtend.

Deel Deze Pagina