Mijn man drinkt niet dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Voor het werk moet mijn man vaak wel het hele land door rijden met de vrachtwagen. We hebben afgesproken dat hij de laatste maand met de auto gaat werken (gaat normaal met de fiets) en heeft tegen de baas gezegt dat hij alleen ritten in de buurt wil rijden en niet meer het hele land door . Daar kon de baas zich in vinden en dit heeft al twee keer goed gewerkt .
Toen ik 38+0 was van de eerste, is mijn man naar parijs naar de finish van de tour geweest. Ik vond het prima. Meeste kinderen worden tussen 40-41 weken geboren en het is maar 4 uurtjes rijden. Ik woon letterlijk náast de vk en het zkh in de straat.. Nee hoor, vond het prima. Ben met 40+0 bevallen.
Ook nog niet over nagedacht. Nu hebben we afgesproken vanaf 37 weken max 2 biertjes En daarvoor mag die best drinken maar niet stom dronken thuis komen, gekukkig was hij het daar mee eens
Hier ook overeenstemming over niet drinken. Wat ik nu wel lastig vind is dat onze oudste met 32 weken werd geboren. Tot nu toe zijn alle controles goed, maar er blijft wel een grotere kans dan normaal dat deze ook eerder komt. Dan vraagt mijn man "mag ik voor t werk naar Engeland?" (met 34 weken, voor 1 nacht). 1- hoezo vraag je 'mag ik', ik ben je moeder niet, 2- moet ik dit in mijn eentje beslissen, dat lijkt me toch een gevalletje overleggen. Ik zeg er dan wel bij dat hij uiteraard altijd vrij is om te doen wat hij denkt wat goed is, maar als hij de geboorte van zijn dochter mist is hij natuurlijk wel een hele grote l*l.. Maar hij vindt het zelf in principe ook allemaal heel logisch hoor, dat je wel bereikbaar en in de buurt en nuchter moet zijn, zeker vanaf 36 weken. Wij worstelen dus alleen een beetje met 'vanaf wanneer' Wat zouden jullie tegen je man zeggen in ons geval?
Met 34 weken zou ik t niet zo erg vinden. Maar wij doen alles wel in overleg, heeft niks te maken met dat je zn moeder niet bent. In een relatie loop je niet zomaar de deur uit maarja dat vind ik weet graag waar k aan toe ben en zeker met een kindje worden r niet op eigen houtje nachtjes weg gepland ofzo
M'n vriend drinkt sowieso nauwelijks en hij mag van mij gewoon doen wat die wil, tenminste gewoon als in hoe we het de afgelopen maanden ook hebben gedaan. Enige is dat die ten alle tijden bereikbaar moet zijn, en daar zorgt die voor
Vorige keer had hij trouwens een 37 weken een vrijgezellenfeest in België, ik vond het niet fijn maar het was niet anders. Ook toen zorgde die dat die gewoon kon rijden, maar ik. Vond het geen reden om niet gegaan. Uiteindelijk ging ik 10 dagen overtijd, dus er was ook achteraf geen reden!
Ik vind het zo vreemd dat men gelijk zegt: "hij moet het zelf maar weten, ik ben zijn moeder niet". In mijn huwelijk staat afspraken maken gelijk aan dingen overleggen / bespreken / samen tot overeenstemming komen en NIET elkaar je wil opleggen of zin doordrijven. Ik vind het juist erg logisch als je even met elkaar doorspreekt hoe je de laatste paar weken door gaat komen en aangeeft wat je prettig vindt. Als dat ook niet meer kan of mag.... Als je er niet aan denkt om dit te bespreken dan is dat ook prima, want dan is de behoefte er blijkbaar niet
Mijn vriend drinkt nu sowieso geen alcohol, ben nu 37 weken, en moet ook in het ziekenhuis bevallen, hij is nu ook een avondje weg,maar drinkt dan gewoon wat fris.
Mijn vriend drink altijd hooguit 1 biertje. Dus daar doe ik niet moeilijk over. Zolang die het daar maar bij houd.
ML stapt eigenlijk nooit en euh drinken.... nooit meer dan 1. Nooit afspraken over gemaakt... ML heeft hersens en hij gebruikt ze gelukkig ook
@vsc en blijei Eigen bedoel ik volgens mij toch ook hetzelfde als wat jullie zeggen: ik ben zijn moeder niet die zegt wat hij wel of niet mag doen, ik wil juist als partners/team overleggen. Idd geen wil opleggen ofzo, maar er samen uitkomen (wat ons ook altijd goed lukt hoor). Ik schrijf t alleen een beetje bot.. Normaliter zou ik denk ik ook geen bezwaar hebben gehad bij een nachtje weg bij 34 weken, maar aangezien onze oudste toen dus al lang en breed geboren was vinden we t nu toch wel spannend en twijfelen we
Overdag rustig is inderdaad geen garantie dat er niks komt... ik had om 12 uur 's avonds toen we naar bed gingen nog helemaal nergens last van en alles was gewoon helemaal rustig. 2 uur later werd ik wakker en zat ik volop in de weeen en toen een kwartier later braken mijn vliezen en kon ik met groen vruchtwater naar het ziekenhuis. Het kan dus heel snel gaan. Mijn vriend was die avond ook weg geweest maar gelukkig dus nuchter, 's avonds nog onder de douche geweest en op tijd thuis!
Ik heb er eigenlijk geen probleem mee als hij nog wat drinkt of gaat stappen in de laatste weken. Tuurlijk hij moet niet iedere dag lam zijn maar als hij op zaterdag een avondje op stap gaat (moet wel bereikbaar zijn) dan mag hij gewoon drinken. Zou wel heel toevallig zijn als de baby dan net die nacht komt. Ik woon wel heel dicht bij het zkh en mijn ouders dus dat scheelt
sommige mensen zijn wel laks hier. Je vent naar Frankrijk laten gaan als je 38 weken bent. Als je het risico van alleen bevallen niet erg vind is dat natuurlijk een optie en nee de kans is niet groot dat je precies die dag bevalt maar je staat raar te kijken als het wel zo is. Ik beviel bij de eerste met 41 3 en dacht nu ook wel overtijd te gaan lopen maar deze diende zich met 37.4 al aan. En alle bevallingen verliepen razend snel. Gelukkig zou ik mijn vriend met nog geen 10 paarden zo ver bij me vandaan krijgen als ik hoogzwanger ben.
Mijn vriend lust graag een biertje. Kan er alleen ook niet heel goed tegen haha. Vanaf week 36 zou die niet tot nauwelijks drinken. Alleen begin augustus hadden we een groot feest van mijn ouders en toen had hij wel gedronken , prima had zat achter de hand vond dat niet erg. Ik ben in de bouwvak bevallen dus vriend werkte toen ook niet etc. Op de dag dat mijn bevalling begon stond ik heel normaal op. 12 uur vk en gestript. 14 uur nog niks aan de hand vriend wilden even naar de kroeg met zijn vader biljarten (doet die normaal amper omdat hij werkt haha). Ik vond prima was moe en wilden gaan liggen. Hij is om 14.30 weg gegaan en achteraf begon het om 15.00. Ik werd er steeds vaker van en had nog niks in de gaten , belden mijn vriend op om 17 uur of hij wat eten mee wilden nemen en hij kwam naar huis. Naja die zei gelijk je heb weeen hoor , ik zo nee hoor heb gewoon beetje rug pijn. Had dus wel weeen en savonds naar ziekenhuis en volgende middag bevallen. Vriend was helemaal nuchter , terwijl die echt van een biertje houdt. Hij zei schat je bent 39 weken zwanger dan ga ik toch niet drinken daarbij had die een raar voorgevoel. Ik vind het dus niet meer als normaal.
Met 34 weken zei de vk, hij ligt er klaar voor hoor hou rekening met dat hij evt te vroeg komt. Vriendlief heeft geen druppel alcohol meer gedronken en ging idd met de auto naar zijn werk ipv OV. Hij ging nog wel gezellig naar de kroeg ( vroeg hij dan ff of ik het goed vond) maar dronk dan n colaatje en maakte t niet te laat. Uiteindelijk 40+3 bevallen Haha in de ochtend om 8 uur begon het
Lijkt mij ook belangrijk met welke reden de eerste te vroeg was. Was het pech? Of is er iets wat voor herhaling kan zorgen? Wat is het risico dat het nog eens gebeurt? Dat zou ik sowieso met je vk overleggen. Bij mij is het de andere kant op, ze blijven bij mij zitten eerste met 42 wk en 2e was slechts 10 dagen overtijd, maar dat kwam omdat ze me eerder ingeleid hebben. Dus de kans is bij deze dat ik ook weer niet uit mezelf begin en ik sowieso weer overtijd ga heel groot. Die is bijv. groter dan bij iemand die wel spontaan begint. Om topic. Mijn vriend drinkt nauwelijks. En hij weet ook dat ie niet bij me hoeft te komen met een alcohol-adem. Dus dat doet ie dan ook niet, hij wil de geboorte niet missen.
mijn man blijft thuis. we hebben al 2 kinderen, ik heb geen rijbewijs en woon op een half uur van het ziekenhuis. vorige keer begon de bevalling met een enorme bloeding (dacht dat mn water gebroken was, toen ik het licht aan deed stond ik in een plas bloed) en werd ik met spoed afgevoerd met de ambulance, ik mag er niet aan denken zoiets opnieuw mee te maken en dan tegelijk voor 2 kids moeten zorgen. ik heb hier trouwens ni moeten voor overleggen of zo, hij doet dit volledig uit zichzelf en vind dat dus ook niet meer dan normaal. ik snap dus ook hoegenaamd niet dat er mannen zijn die hun kroeg of hun biertjes niet enkele maanden on hold kunnen zetten voor vrouw en ongeboren kind...dan liggen de prioriteiten zwaar verkeerd, denk ik dan...
Mijn man drinkt max 10 biertjes per jaar dus dat probleem had ik niet maar hij dacht met 39 weken wel even gauw op en neer naar Duitsland te kunnen voor zijn werk (3u rijden).. blij dat ik had gezegd dat ze maar een ander moesten regelen want op die dag kwam onze zoon en dat had die anders nooit gered.