Mijn vriend had in de weken voor mijn bevalling gewoon nog afspraken gepland staan. Met zijn vrienden een bbq en een personeelsuitje. We hebben het er eigenlijk nooit zo over gehad. Wel aangegeven dat ik het spannend vond en bang was dat het dan net zou gebeuren, maar we hebben er geen afspraken over gemaakt. Hij zorgde er zelf voor dat hij met de auto ging naar zijn bestemming en dan spreekt het voor zich (in ons geval) dat we dan niet of max. 1 wijntje/mixje drinken. En natuurlijk... man komt terug van personeelsuitje. Ligt goed en wel een uur in bed, en mijn weeën beginnen. Toeval of niet, maar ik denk dat ik gewoon 'onbewust' op hem heb gewacht. Lang verhaal kort: Mijn vriend moet lekker afspraken maken. Ik heb geen zin om samen te gaan zitten wachten tot de weeen beginnen
Wat een vraag... Wat is er mis met je vriend gewoon vertrouwen en zeggen: doe wat jou verstandig lijkt. Je hoeft toch niks te dicteren als partners?
Mijn man zou zelf niet zo zat thuis hoeven komen. Maar een kennis wel hoor, die was met 36 weken wezen stappen, trof thuis z'n vriendin aan met gebroken vliezen. Heeft z'n moeder moeten bellen om auto te rijden, ging tijdens de bevalling knockie omdat het kindje er in stuit ligging iit kwam... En dit verhaal werd natuurlijk aan t kraambed verteld...
Een biertje of wijntje is geen probleem maar echt zuipen zou ik niet waarderen. Zou ook verbaasd zijn als mijn vriend dat zou willen doen want vind dat erg onverantwoord en vragen om problemen.
Bij mijn vorige zwangersschap braken mijn vliezen spontaan met 34 weken. Manlief zat aan de andere kant van Nederland voor zijn werk. Binnen anderhalf uur was hij in het ziekenhuis net op tijd! Deze zwangerschap hebben wij afgesproken dat manlief de laatste 8 weken in de buurt blijft en zorgt dat hij ten alle tijden kan rijden. Moet er wel bij vermelden dat mijn bevallingen erg snel gaan. De snelste van de eerste wee tof.de geboorte was 45 minuten😀
Nooit afspraken over gemaakt. Ik zou ook gek Worden als manlief van 36 continu op mijn lip zou zitten. Het jan ook tot 42 weken duren. Hij mag van mij gewoon weg zodra het begint en ik bel komt hij echt wel. Bij mijn zoontje was mijn eerste man gewoon aan het werk en stond op het moment dat mijn vliezen braken bij een overal op een tankstation . Risico van het vak maar was gewoon op tijd hoor. Meestal beval Je niet binnen 30 min vanaf het aller eerste moment
Nooit echt afspraken gemaakt ofzo. Mijn man vind het zelf logisch dat vanaf 36 weken hij niet meer echt ver van huis zal zijn. Niet dat we verwachten dat de baby al zo vroeg komt hoor maar ik ben bij de 2 jongste bevallen met beide 37+1 weken en liep vanaf 35 weken met erge voorweeën dus hij wil zelf ook gewoon in de buurt zijn. Stappen doet hij al lang niet meer en als hij een uitje met zn werk heeft tegen die tijd (toevallig een etentje met zn werk) dan zorgt hij dat hij goed bereikbaar is. Gewoon,voor het geval dat... Alcohol drinkt hij al zelden dus dat is ook geen punt om dat dan gewoon niet te drinken Als hij eens een biertje drinkt is het bv op een terras 1 ofzo of gewoon 1 of 2 in het weekend. Maar hij zegt zelf dat hij dat in de laatste weken zeker niet gaat doen want hij wil geen enkel risico lopen. Maar zo lang mijn man bereikbaar is dan vind ik het prima dat hij soms wel eens weg is.
Het enige waar mijn man is zijn vrije tijd graag te vinden is, is hier op een kwartier rijden vandaan aan het water met zijn hengels. Lekker laten gaan, ook straks. Betreft bier drinken neem ik aan dat hij zelf een gezond verstand heeft en dus niet gaat zuipen met zoveel weken zodat we ten alle tijden naar het zkh kunnen rijden. Maar ik heb daar geen wantrouwen in
Hier hadden we ook afgesproken dat er de laatste weken niet werd gedronken. Bij 39 weken is hij wel nog een volledige week weg geweest voor z'n werk. Gelukkig 4 dagen overtijd gegaan, want hij zou het nooit gehaald hebben
Mijn vriend drinkt sowieso zeer weinig omdat hij altijd in de auto wil kunnen stappen wanneer nodig. Dus afspraken zijn hier niet eens nodig. Ik zou het iig onverantwoord vinden als een man zich zo laat in de zwangerschap zou gaan bezatten
mijn man zou dat niet doen, wel gaan stappen of een uitje, maar dan waarschijnlijk max op een uur (of iets verder als t voor goede vrienden is) rij afstand van huis. Zelf willen die mannen toch ook gewoon aanwezig zijn bij de geboorte van hun kindjes!!! en niet moeten vertellen dat ze te dronken waren om erbij te kunnen zijn! Van mij moet hij verder niet afhankelijk zijn van andere om weer thuis te komen. Dus als het wat verder weg is moet hij wel met onze auto, niet met trein bus of met iemand anders mee moeten rijden. Ook voor zijn werk zou hij niet zomaar een nacht weggaan als ik al 37 weken zwanger ben.