Hoogzwanger en zindelijk worden..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luuz, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    laat de luier aan! natte broek is geen aanmoediging voor hem. laat hem in luier rond lopen en dan gaat hij weer zeggen dat hij op po moet dan kun je rustig naar po gaan en als hij onder tussen geplast heeft is het dan geen verdriet etc. op een gegeven moment haalt hij het wel qua tijd. pas nadat hij regelmatig op po en wc doet kun je luier af doen en kijken hoe het gaat.
    dat hij geen luier om wil hebben betekent niet dat hij snapt wat dat allemaal betekent. jij bepaalt wat hij aan heeft toch? en hij bepaalt wanneer hij gaat plassen.
    ik moest beginnen met luier af doen omdat mijn jongen zijn poep op hield en niet in luier wilde poepen. poep ophouden is dus enige volgens onze HA waar je goed op moet letten wanneer je kind vroeg met zindelijkheid wil beginnen.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou met mijn 38 weken zwangere buik ga ik de strijd niet aan hoor.. Overal lees je verschillende manier om je kind zindelijk te maken.. De één zegt dit, de ander zegt dat.. Het is alleen bedenken wat wijsheid is en wat bij je kindje past..

3. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zindelijk worden ook niet enorm gestimuleerd hoor, toen ik hoogzwanger was! De kans op een terugval na de bevalling leek me veel te groot en de teleurstelling bij mijn dochtertje daarmee ook. Uiteraard heb ik het ook niet tegengehouden, dus als ze op de wc wilde plassen, dan was dat geen probleem, maar ik ging haar niet zonder luier rond laten lopen. Niet alleen omdat ik geen tijd had voor ongelukjes, maar meer omdat ik bang was dat ik hier, door slaapgebrek, minder geduldig op zou reageren. Het leek me nog minder goed dat ze een geïrriteerde reactie zou krijgen, omdat ze op een onhandig moment in haar broek plaste.

Nu is mijn jongste 4 maanden en de oudste 3 en nog niet zindelijk, maar ze kan wel prima aangeven wanneer ze moet plassen, dus volgens mij komt het vanzelf!

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn zoontje is er nu sinds een week of twee mee bezig. Idd handige timing, gelukkig is mijn man nu veel thuis, dus gaat het wel aardig.
    Hier trouwens nog wel een luier om.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Wat heeft de leeftijd van mijn kindjes ermee te maken? Het gaat er volgens mij om dat haar kindje aangeeft zindelijk te willen worden en ik persoonlijk dat zou gaan stimuleren.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kiwi; volgens mij snapt jij wel wat ik hiermee bedoel.
    ik bedoel dat er een groot verschil is tussen 2 jarige en 3 jarige wanneer het om zindelijkheids gaat.

2 jaar is, vind ik, wel een gevoelige leeftijd. een 3 jarige kan veel meer dan een 2 jarige. om te beginnen:zelf broek aan en uit doen, goed praten, rennen, snapt beter wanneer hij iets goed doet en beloning er voor krijgt. hij snapt beter over nat-droog etc. zindelijk worden van een jonger kind loopt toch heel anders dan een 3-4 jarige. maar goed, een 2 jarige is niet bang voor wc, zijn verdriet duurt korter wanneer het misgaat enzo.
    het kunnen aangeven zegt echt zo weinig over hoe het zal gaan.
    en iets willen op deze leeftijd, zoals 'zindelijk willen worden' is ook heel anders dan een 3 jarige die zoiets wilt.

mijn zoontje gaf elke poep en plas aan toen hij 1,5 jaar oud was. maar het had weinig zin om met hem te beginnen met zindelijkheidstraining.

een 2 jarige jongen heeft n heel klein blaasje, dat betekent 10 of meer plasjes per dag. nou, we halen de wc bij 8 plasjes en poep maar soms 2plasjes gaat in de broek.
    bij 2 jaar heb je rommelige middagslaapje en dat maakt de ritme zo moeilijk.
    je kunt zeggen dat er geen verschil is tussen 2 jarige en 3 jarige als het gaat om stress van een nieuwe broer of zus maar dat klopt ook echt niet.
    ze hebben vaak nog geen compleet gebit wat betekent heel veel last van de kiezen en heel vaak tandjespoep, enorme inspaning om dan ook alles in po te doen.
    ik heb 2 potjes en wc en dan nog was het rennen met de po bij de tandjespoep.

eerst beginnen met het leren van in wc of potje te doen met de luier om is verstandiger op de leeftijd 2 jaar of jonger kind. dat is dan mijn mening vanuit mijn ervaring.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij een 3 jarige kun je meteen de luieraf doen.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Even in rood gereageerd.. Maar wat er staat gaat niet altijd op.. Het is per kind verschillend..

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja , een 2 jarige kan dat allemaal maar niet zoals een 3 jarige dat allemaal doet. als je denkt dat je zoontje gewoon zonder luier om met zindelijkheid kan beginnen, dan moet je het zeker proberen. een zindelijk kind is echt makkelijker.

ik ben tegen 22 maanden oud begonnen, maar als het aan mij zou hangen, had ik echt nog een half jaar gewacht. hij heeft nu een terugval helaas, hij krijgt dus ongelukjes met plas. maar hij doet het nog steeds goed. ik vind ongelukjes niet erg, is zo opgeruimd.
    ik ben ook niet hoogzwanger enzo.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha ik las de data onder je banner. schrijf je eerst de maand en de dag en daarna het jaar als je een datum opschrijft?
    ik las het eerst de dag en daarna de maand en het jaar. als je het zo leest is het heel ander verhaal.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik moet het helaas ook oneens met je zijn. Mijn dochtertje wou met 2,5 geen luier meer aan en is in 2 dagen zindelijk geworden met een onderbroekje. Ze draagt alleen nog een luier als ze slaapt nu. Het is per kind verschillend. Ik heb er ook geen zindelijkheidstraining of wat dan ook tegenaan gegooid. En trouwens, ze is nu 2 jr en 9 mnd en kan zelf op de wc (zonder verkleiner), zelf haar kleren aan en uitdoen en zelf de handen wassen. Is wel enorm makkelijk ;)

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    het wordt steeds warriger....Mijn zoon is van 9 juli 2008, zoals het er dus precies staat.
    Afgelopen februari werd hij zindelijk, hij was toen dus toen 2,5 jaar. Snap niet helemaal wat er onduidelijk aan is.:)

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    er staat 2-6-2011, februari is toch 6-2-2011

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je zoon staat goed maar je 2de is fout geschreven.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tja je vergeet waarom je zoiets schreef;ik zal je laten herrineren. TS is hoogzwanger en over 2 weken of zo krijgt zij een baby.en nu wil haar zoon beginnen met zindelijkheidstraining. ik zei toen dat het wel stressvol is voor haar zoontje om nu te beginnen omdat straks veel stress is vanwge de nieuwe baby. toen kwam jij en zei zoiets van;mijn zoontje had daar geen last van toen mijn twede geboren werd etc etc. maar nu zeg jij dat er tussen zo een 6 maande tijd zat, ik bedoel tussen zindelijk worden van je 1ste en geboorte van je 2de.
    dat je zoontje geen terugval kreeg is erg goed, maar dat is toch totaal iets anders dan hoogzwanger zijn en met de zindelijkheid te beginnen en dat meteen zonder luiers.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je zei dus alsof geboorte en zindelijk worden ook bij jou zo samen vielen. daarom dacht ik dat je kind bijna 3 jaar oud was bij de zindelijkheis, aan de hand van de data onder je banner.

hij zou zeer toevallig, volgens de franse wijze van datum schrijven wel 2,5 jaar oud zijn bij geboorte van je 2de kindje.dat is best grappig.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Belize: voordat dit een warboel gaat worden ga ik het voor het nog een keer proberen uit te leggen.
    Ten eerste zijn beide data van mijn kids goed geschreven, ik snap echt niet hoe dit fout te lezen is.
    Ten tweede: zat er tussen de geboorte en begin van de zindelijkheid niet 6 maanden maar 3 maanden tussen, ik was 6,5 maand zwanger. Ok, dat geef ik toe, dat is iets anders dan over een paar weken een baby krijgen. Maar niet zolang voor de geboorte is hij wel 's nachts ook zindelijk geworden. En ook geen terugval of wat dan ook gehad.

En ten derde: jij geeft aan dat een kind van 2 a 2,5 jaar niet goed in staat zou zijn om zindelijk te worden en dat is gewoon niet waar en daar was mijn reactie op gebaseerd.
    Zo, hopelijk is het nu duidelijk en klaar.:)

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    waarover ben je met mij oneens dan?weet je, ik snap jullie echt niet meer hoor. het is alsof het gaat of een kind op leeftijd 2,5 zindelijk kan worden als ik jullie reacties lees.

het gaat om een hoogzwangere vrouw die zich afvraagt hoe ze/ of ze moet beginnen met zindelijkheids van haar eerste kindje dat net 2 jaar oud is.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

echt onzin; ik zei nergens dat een kindje van 2-2,5 jaar oud niet zindelijk kan worden...onzin onzin. mijn eigen zoon is zindelijk vanaf tegen 22 maande oud, dat schreef ik toch? hij zag voor de eerste keer een po en ik zei dat hij daar moest doen, en hij deed het zomaar. maar hij gaf alles aan vanaf 18 maanden oud.
    hij heeft dus n paar dagen ongelukjes gehad(wegens doorkomende kiezen, hij heeft er enorm last van) dus heb hem weer een luier om gedaan vr een week. hij bleef wel op wc en potje plassen behalve 2-3 plasjes in de ochtend. die gingen in de luier.
    en nu beginne we weer met de zindelijkheid.
    hij is droog snachts vanaf 22 maanden oud.

dus dat heb ik allemaal al eerder geschreven. toch lees je alsof ik zeg dat het onmogelijk is... tja...

Deel Deze Pagina